×
×

شهرکریمه – تحریم نتوانست رشد تولید و صادرات قم را متوقف کند

  • کد نوشته: 27052
  • [ad_1] تحریم نتوانست رشد تولید و صادرات قم را متوقف کند محمد خلیلی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد:‌ صادرات ۱۰۰ هزار تن کالا از گمرکات قم به بازارهای بین‌المللی به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار که از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه صورت گرفته،‌ نشان می‌دهد صنعتگران این استان توانسته‌اند با فشار تحریم‌ها […]

    شهرکریمه – تحریم نتوانست رشد تولید و صادرات قم را متوقف کند
  • [ad_1]

    تحریم نتوانست رشد تولید و صادرات قم را متوقف کند

    تحریم نتوانست رشد تولید و صادرات قم را متوقف کند

    محمد خلیلی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد:‌ صادرات ۱۰۰ هزار تن کالا از گمرکات قم به بازارهای بین‌المللی به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار که از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه صورت گرفته،‌ نشان می‌دهد صنعتگران این استان توانسته‌اند با فشار تحریم‌ها مقابله و روند فعالیت خود را حفظ و گسترش دهند.

    وی با اشاره به این‌که صادرکنندگان استان همچنان به دنبال گسترش فعالیت خود در بازارهای بین‌المللی هستند،‌ افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم باوجود فشارهای اقتصادی دشمن،‌ سطح تولید و اشتغال خوبی دارند و کالاهای تولیدی خود را به بازارهای منطقه و جهان صادر می‌کنند.

    وی ادامه داد: اقدامات دولت درجلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری به کشور نیز دراین شرایط اقتصادی به کمک صنعتگران داخلی آمد و موجب شد آنان بتوانند با آرامش بیشتری برای پاسخ‌گویی به نیاز داخل،‌ سطح تولیدات خود را افزایش دهند.

    خلیلی گفت:‌ روندی که برای مبارزه با فساد و قاچاق در عرصه‌های اقتصادی آغاز شده، عامل مهمی برای رونق یافتن تولید ملی است و به همین دلیل تعداد قابل‌توجهی از تولیدکنندگان استان با سوددهی مناسب در بازارهای داخلی،‌ فرصت صادرات کالاهای خود را نیز پیداکرده‌اند.

    وی بیان کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان باید توجه داشته باشند که اهمیت دادن به کیفیت کالا،‌ نوع بسته‌بندی و ثبات قیمت در حفظ و گسترش بازار فروش محصولات آنان به‌خصوص در بخش صادرات، بسیار اهمیت دارد و موجب موفقیت آنان در شرایط رقابتی می‌شود.

    وی ادامه داد: راهبرد نظام حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان است و به همین دلیل گمرکات استان قم تلاش می‌کند با حرکت به سمت هوشمند سازی فرآیندهای ترخیص کالا،‌ مدت‌زمان نگهداری کالا در گمرکات را به‌خصوص در بخش صادرات به کمتر از سه ساعت کاهش دهد.

    از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۱۰۰ هزار تن کالا در قالب محصولاتی همچون گرانول،‌ پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار از گمرکات قم صادر شد.

    حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

    قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.