[ad_1] تحقق سند عفاف و حجاب در قم اولویت دستگاه های فرهنگی باشد به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام رضا عزت زمانی با اشاره به اینکه در صحنه‌ عمومی جامعه مسئله عفاف و حجاب یک مسئله فرهنگی اجتماعی است گفت: رشد معرفتی و توجه به شخصیت و هویت دختران و زنان ما، اصلی‌ترین مسئله در مبارزه […]

[ad_1]

تحقق سند عفاف و حجاب در قم اولویت دستگاه های فرهنگی باشد

تحقق سند عفاف و حجاب در قم اولویت دستگاه های فرهنگی باشد

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام رضا عزت زمانی با اشاره به اینکه در صحنه‌ عمومی جامعه مسئله عفاف و حجاب یک مسئله فرهنگی اجتماعی است گفت: رشد معرفتی و توجه به شخصیت و هویت دختران و زنان ما، اصلی‌ترین مسئله در مبارزه و مواجهه با معضلات فرهنگی است و نباید با توجه به برنامه‌ریزی ها و هزینه‌های فراوان دشمن برای ایجاد انحراف در جامعه ما بی تفاوت باشیم.

وی در ادامه به توطئه دشمنان بر علیه دختران و زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: در مسئله عفاف و حجاب با توجه به نقشه‌هایی که دشمنان ما برای جامعه ما می کشند با آسیب‌هایی روبرو هستیم و آنها بارها اعتراف کردند که ما باید زمینه‌ی فساد دختران و مادران را فراهم کنیم تا بر تفکرات و اعتقاد آنها غلبه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لزوم آموزش صحیح در سنین ابتدایی به دختران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نقشه‌های دشمن جایی می‌تواند اثر کند که در آن زخمی وجود داشته باشد و شاید اساسی‌ترین زخمی که ما با آن روبرو هستیم عدم آموزش صحیح و رشد و تربیت صحیح برای دختران نوجوان و جوان ما است.

وی ادامه داد: وظیفه‌ای که بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر روی دوش همه ما هست، تحقق سند عفاف و حجاب در قم است و مهم‌ترین نهادهایی که باید در آن نقش آفرینی کنند نهادهای فرهنگی هستند و دغدغه‌های آنها هم همین نگاه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان درباره عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: در بحث تحقق سند عفاف و حجاب آنچنان که باید اقدامی صورت نگرفته اما تمام تلاشمان را بکار بستیم تا تمام مساجدی که در نقاط حساس و کلیدی و پرآسیب عفاف و حجاب هستند در آنها حلقه‌های امر به معروف و نهی از منکر و حلقه‌های آموزشی و معرفتی را فعال کنیم.

عزت زمانی از توافق سازمان تبلیغات اسلامی با موسسات فرهنگی حوزوی خبر داد و گفت: سعی برآن داریم تا با استفاده از مبلغین خواهر حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا حول محور مساجد، کانون‌های فرهنگی و هیئات به قدر توانایی قدم‌هایی را در زمینه عفاف و حجاب برداریم.

وی  یادآور شد: در تقویم پیش روی ما بسته‌ای از محتوا و آموزش حول محور مسجد پیرامون عفاف و حجاب از نمایشگاه، فعالیت‌های اجتماعی دخترانه و مادرانه، تقویت روابط پدران و دختران و مسائل دیگری که به تقویت عفاف و حجاب می‌انجامد را طراحی کرده‌ایم.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]