×
×

شهرکریمه – ترغیب جامعه به مطالعه و انس با کتب دینی مهم ترین هدف جشنواره کتابخوانی رضوی است

  • کد نوشته: 30347
  • [ad_1] ترغیب جامعه به مطالعه و انس با کتب دینی مهم ترین هدف جشنواره کتابخوانی رضوی است به گزارش شهرکریمه سجاد عمرانی اظهار داشت:  رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف تحقق منویات رهبرانقلاب در حوزه کودک و نوجوان است و برای این گروه سنی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های مبتکرانه‌ای انجام داده است. وی بیان کرد: […]

    شهرکریمه – ترغیب جامعه به مطالعه و انس با کتب دینی مهم ترین هدف جشنواره کتابخوانی رضوی است
  • [ad_1]

    ترغیب جامعه به مطالعه و انس با کتب دینی مهم ترین هدف جشنواره کتابخوانی رضوی است

    ترغیب جامعه به مطالعه و انس با کتب دینی مهم ترین هدف جشنواره کتابخوانی رضوی است

    به گزارش شهرکریمه سجاد عمرانی اظهار داشت:  رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف تحقق منویات رهبرانقلاب در حوزه کودک و نوجوان است و برای این گروه سنی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های مبتکرانه‌ای انجام داده است.

    وی بیان کرد: پیشنهاد ما در این باره تولید نرم افزارهای کتابخوانی، فرهنگی و مذهبی در قالب بازی و هنر اصیل اسلامی و ایرانی است و با توجه به استعدادهایی که در این مرکز وجود دارد ایجاد چنین فضایی مانع بسیاری از انحرافات می‌شود.

    سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد: زیرساخت‌ها و بنای اقتصادی یک کشور زمانی توسعه پیدا می کند که مطالعه و سواد خواندن افزایش پیدا کند و فعالیت نهاد کتابخانه‌ها نیز در ایام تعطیلات کرونایی بر همین اصل استوار بود و همچنان در فضای مجازی با هدف بهبود شرایط، مدیریت بحران و آگاهی بخشی به خانواده‌ها با تشویق به مطالعه و دیگر برنامه‌های سرگرمی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

    عمرانی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیان عنوان کرد: اگر نرم افزارهای تبلیغاتی برای اطلاعی رسانی این جشنواره برای سه گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال طراحی شود و در اختیار مردم قرار بگیرد قطعا شاهد مشارکت حداکثری می‌شویم ضمن آنکه سبب آشنایی خانواده ها با فرهنگ معصومین علیه السلام به خصوص امام رضا(ع) می‌شود.

    سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور است که در حال حاضر یک طرح ملی و خانوادگی به شمار می‌آید و با هدف تشویق و ترغیب مردم به مطالعه و انس با کتب دینی برگزار می‌شود.

    وی افزود: کتابخانه‌ها به عنوان نهادی عمومی برای استفاده آحاد مردم از هر قشر و نژاد و گروه سنی و تحصیلاتی است که کتابداران این مجموعه به بهترین شکل موجود به عموم جامعه خدمات مطلوب کتابداری و کتابخانه ای را ارائه می‌دهند.

    عمرانی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ادارات کل کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد تخصصی و توانمند، متولی برنامه‌های ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب است.

    سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به وجود کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و کم برخوردار اشاره کرد و گفت: این اقدام نهاد با هدف تحقق عدالت اجتماعی و فرهنگی و حتی اقتصادی است که فعالیت ها و پتانسیل ها و سرمایه های ارزشمند انسانی خود را بیرون از کتابخانه‌ها برای خانواده های بی سرپرست و زندانیان انجام می‌دهد.

    وی بیان کرد: اداره کل کتابخانه‌ها متولی کتاب و کتابخوانی است و برنامه‌هایی همچون معرفی و بررسی کتاب‌های متنوعی با حضور نویسندگان را در برنامه‌های خود دارد به ویژه کتبی که تحسین شده مقام معظم رهبری است و در این قالب هر دو نهاد می‌توانند نشست های فرهنگی مشترکی را اجرا کنند.

    عمرانی افزود: دغدغه مقام معظم رهبری حضور حداکثری افراد و اقشار مذهبی در مراکز علمی، فرهنگی و اجتماعی از جمله کتابخانه‌ها به عنوان یک باشگاه کتابخوانی و صد در صد علمی، اجتماعی و فرهنگی است.

    سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به اهمیت دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ادامه داد: در راستای هم افزایی و معرفت زایی به ساحت مقدس معصومین علیهم السلام انتظار می‌رود سازمان فرهنگی هنری شهرداری و دیگر دستگاه‌های فرهنگی به این جشنواره ملی و خانوادگی ورود پیدا کنند و در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند.

    وی گفت: در حال حاضر قم ۲۳ کتابخانه عمومی فعال دارد که در سه بخش کودک، نوجوان و جوان و بزرگ‌سال برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند و همه اقشار را با هر گرایش، تحصیلات و سن و نژاد در خود جای‌داده است؛ چراکه مکانی عمومی است و متعلق به آحاد جامعه است و همه باید از ظرفیت این گنجینه عظیم استفاده کنند.

    عمرانی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل در نظر دارد برای طلاب و خانواده محترم طلبه‌ها برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و هنری نیز برگزار کند تا روحانیون معزز و خانواده‌های آنان همانند دیگران بتوانند از خدمات کتابخانه‌های عمومی و کتاب‌های کاربردی استفاده کنند.

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.