×
×

شهرکریمه – ترک امر به معروف موجب نزول بلا می‌شود

  • کد نوشته: 35231
  • [ad_1] ترک امر به معروف موجب نزول بلا می‌شود به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در سالروز شهادت حضرت رقیه(س) طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) سه گناه را سبب نزول بلا دانست و عنوان کرد: نخستین گناه کمک نکردن به افرادی است که […]

    شهرکریمه – ترک امر به معروف موجب نزول بلا می‌شود
  • [ad_1]

    ترک امر به معروف موجب نزول بلا می‌شود

    ترک امر به معروف موجب نزول بلا می‌شود

    به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در سالروز شهادت حضرت رقیه(س) طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) سه گناه را سبب نزول بلا دانست و عنوان کرد: نخستین گناه کمک نکردن به افرادی است که در رنج و سختی هستند.

    وی با بیان اینکه کمک نکردن به نیازمندان و افرادی که در سختی هستند نباید تبدیل به فرهنگ یک جامعه شود، افزود: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند زکات حاکمیت و افرادی که قدرت در دستشان است رسیدگی به انسان های رنج دیده است و در جای دیگر فرمودند کفاره گناهان بزرگی که امید بخشش در ان نیست کمک به افراد رنج دیده و سختی کشیده است.

    استاد حوزه علمیه قم دومین گناهی که سبب نزول بلا می‌شود را ترک یاری مظلوم دانست و ابراز کرد: امام سجاد(ع) در دعای ۳۸ صحیفه سجادیه از ۷ چیز برابر خدا عذرخواهی می‌کنند که نخستین آنها یاری نکردن مظلومی است که در مقابلشان به او ظلم شده؛ نه اینکه امام سجاد(ع) مظلومی را یاری نکرده باشند بلکه هدف ایشان آموزش این فرهنگ در جامعه است.

    وی با بیان اینکه ظلم انواع مختلف دارد، افزود: یکی می‌تواند با صدای بلند اگزوز موتور خود به دیگران ظلم کند و دیگری با نگاه به ناموس مردم، یکی با تحقیر مردم و دیگری با نخاله ساختمانی و زباله‌های منزل خود؛ بنابراین انسان ممکن است به صورت ناآگاهانه هم به دیگران ظلم کند و باید بسیار مراقب اعمال خود باشیم.

    رفیعی ادامه داد: شخصی خدمت پیامبر(ص) رسید و گفت که من از تاریکی روز قیامت می‌ترسم؛ پیامبر(ص) فرمودند از ظلم کردن به دیگران بپرهیز که ظلم به مردم ظلمات و تاریکی قیامت می‌آورد.

    وی بدترین ظلم را ظلم والیان به مردم دانست و گفت: ممکن است دولت کاری را هم انجام ندهد اما همین بی برنامگی دولت ظلم بزرگی به مردم است؛ این ظلم به مردم است که سرمایه آن‌ها طی چند ماه نصف و حتی کمتر از نصف شود، ظلم به انسانی است که پولی را پس انداز کرده تا جهزیه دخترش را تهیه کند اما اکنون دیگر نمی‌تواند چیزی بخرد و ازدواج دخترش به تأخیر می‌افتد.

    استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: سومین گناه که امام سجاد(ع) آن را از اسباب نزول بلا دانستند ترک امر به معروف و نهی از منکر است که در این زمینه هم کوتاهی زیادی صورت گرفته و در جامعه باید تقویت شود.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.