[ad_1] تفاوت انسان مادی و غیرمادی در دیدگاه آیت‌الله سبحانی به گزارش شهرکریمه آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار داشت: حضرت در این روایت می‌فرمایند؛ بشر همیشه به دنبال حل سه مسئله است اینکه بداند از کجا آمده، برای چه […]

[ad_1]

تفاوت انسان مادی و غیرمادی در دیدگاه آیت‌الله سبحانی

تفاوت انسان مادی و غیرمادی در دیدگاه آیت‌الله سبحانی

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار داشت: حضرت در این روایت می‌فرمایند؛ بشر همیشه به دنبال حل سه مسئله است اینکه بداند از کجا آمده، برای چه آمده و به کجا خواهد رفت.

مرجع تقلید شیعیان افزود: انسان‌های مادی که خدا را نمی‌شناسند در سؤال نخست و دوم مانده‌اند، دنیا در نظر انسان‌های مادی مانند کتابی است که اولین بخش آن افتاده است، این افراد دومین سؤال را هم نمی‌شناسد انسان مادی می‌گوید دنیا هدف است درحالی‌که انسان غیرمادی معتقد است دنیا هدف نبوده و یک معبر است.

وی ادامه داد: گاهی فکر می‌کنم زمانی که می‌میریم و از دنیا می‌رویم، سؤال و جواب ما چگونه است؟ درواقع پاسخ دادن به این سؤال که برای چه آمده بودیم و از کجا آمده بودیم بسیار مشکل است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تفسیر امام خمینی(ره) از روایتی که در آن آمده انسان وقتی به چهل‌سالگی می‌رسد باید عصا با خود همراه داشته باشد، گفت: منظور این است که انسان باید عصای احتیاط بردارد و بیشتر مراقب اعمال خود باشد.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]