×
×

شهرکریمه – تفکر مرگ لذات باطل را نابود می‌کند

  • کد نوشته: 16935
  • [ad_1] تفکر مرگ لذات باطل را نابود می‌کند به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام سیدمحمود حسینی کاویانی در جلسه تفسیر قرآن اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در سخنی فرمودند به همان شکلی که زندگی می‌کنید می‌میرید، مرگ من و شما برآیندی از نوع زندگی ما است. چنانچه حیات و قیام ما در یوم النشور بر اساس مدل […]

    شهرکریمه – تفکر مرگ لذات باطل را نابود می‌کند
  • [ad_1]

    تفکر مرگ لذات باطل را نابود می‌کند

    تفکر مرگ لذات باطل را نابود می‌کند

    به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام سیدمحمود حسینی کاویانی در جلسه تفسیر قرآن اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در سخنی فرمودند به همان شکلی که زندگی می‌کنید می‌میرید، مرگ من و شما برآیندی از نوع زندگی ما است. چنانچه حیات و قیام ما در یوم النشور بر اساس مدل مرگ ما است و این مدل مرگ از موارد بسیار مهم است.

    وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات زندگی خوب می‌خواهیم در حالی که در برابر مرگ خوب ارزشی ندارد. مرگ خوب از عالی‌ترین موارد است که از خداوند می‌توانیم درخواست کنیم. برخی اوقات رکعت‌ها نماز اقامه می‌کنیم ولی با بدمرگی همه ضایع می‌شود.

    رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه خطبه قاصعه امام علی علیه السلام بهترین خطبه‌ها است گفت: ابن ابی حدید چند بار این خطبه را خوانده و می‌گوید هر بار برای من جدید است. این خطبه احوالات شیطان را ذکر می‌کند و اینکه تصور نداشته باشید که با یک احوال عبادی بار خود را بسته و به سوء عاقبت دچار نمی‌شوید.

    وی خاطرنشان کرد: شاه کلید همه سخنان توجه به خداوند است و بالاترین بشارت این است که بدانید می‌میرید. اولیای الهی از مرگ نمی‌ترسیدند زیرا آن را ایستگاه پایانی می‌دیدند و دار آخرت را دار آرامش می‌دانستند.

    کاویانی عنوان کرد: ما مبعوث به تشیع و رحمت الهی هستیم و اینکه به حقیقت این مبعث باور داشته باشیم. پیامبر اکرم(ص) نیز باید به بعثت خود باور داشته باشد و باید به بعثت شهادت دهد.

    وی با بیان اینکه این باور حقوقی باید بر خودمان احیا شود گفت: اگر شیعه علی بن ابیطالب علیه السلام هستید فرمودند به خدا شیعه ما نیست مگر کسی که تقوای الهی داشته باشد و از خدا اطاعت کند. اگر پیامبر اکرم(ص) بخواهد پیامبر باشد، باید تمام امور را انجام دهد.

    رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه تمام لذات در برابر مرگ هیچ است و اگر به فکر مرگ باشید لذات باطل را منهدم می‌کند، گفت: تفکر در مرگ که در دعای ابوحمزه ثمالی بیان شده از گردن کشی انسان جلوگیری می‌کند. همه سرکشی‌ها و خودخواهی‌ها به این دلیل است که این مراحل را یادمان می‌رود.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.