×
×

شهرکریمه – تلاش فرانسه برای حذف یا تغییر اندیشه‌های اسلامی ناکام خواهد ماند

  • کد نوشته: 35549
  • [ad_1] تلاش فرانسه برای حذف یا تغییر اندیشه‌های اسلامی ناکام خواهد ماند به گزارش شهرکریمه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای لایحه پیشنهادی دولت فرانسه برای محدود سازی فعالیت‌های اسلامی و اسلام زدایی را محکوم کرد. بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح ذیل است: بسم‌الله الرحمن الرحیم سخنان اسلام ستیزانه اخیر رئیس‌جمهور […]

    شهرکریمه – تلاش فرانسه برای حذف یا تغییر اندیشه‌های اسلامی ناکام خواهد ماند
  • [ad_1]

    تلاش فرانسه برای حذف یا تغییر اندیشه‌های اسلامی ناکام خواهد ماند

    تلاش فرانسه برای حذف یا تغییر اندیشه‌های اسلامی ناکام خواهد ماند

    به گزارش شهرکریمه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای لایحه پیشنهادی دولت فرانسه برای محدود سازی فعالیت‌های اسلامی و اسلام زدایی را محکوم کرد.

    بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح ذیل است:

    بسم‌الله الرحمن الرحیم

    سخنان اسلام ستیزانه اخیر رئیس‌جمهور فرانسه، سخنانی مغرضانه و مملو از وارونه‌سازی‌ها از واقعیت و تحریف دین مبین اسلام با سیاست نفرت پراکنی است.

    مکرون به‌جای آنکه عمق فجایع و آسیب‌های حقیقی جامعه فرانسه را بشناسد و در آن تأمل کند تیر کینه خود را به سمت اسلام نشانه گرفته است و دم از مبارزه با جدایی‌خواهی اسلامی می‌زند.

    جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام دین ستیزانه و ضد اسلامی، جوامع غربی را به بازگشت به مذهب و معنویت دعوت می‌کند و اعلام می‌دارد: دین مبین اسلام و مذهب برگرفته از تعالیم الهی انبیا عظام و ائمه معصومین (ع) دینی فطری و جامع است که به آبادی دنیا و آخرت توجه دارد و در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم، پرچم‌داری می‌کند.

    اسلام آمریکایی مولود اندیشکده‌های صهیونیستی که با دلارها و یوروهای اهدایی دولت‌های غربی و وابستگانش تئوریزه شده و اکنون به‌عنوان چهره حقیقی اسلام در رسانه‌های استکباری معرفی می‌شوند، امروز منشأ حقیقی افراط‌گرایی در کشورهای اروپایی است. تلاش فرانسه برای حذف، طرد و یا حتی تغییر و تعدیل اندیشه‌های اسلامی ناکام خواهد ماند و همانگونه که مقام معظم رهبری در نامه به جوانان کشورهای غربی فرمودند، جوانان حقیقت‌جو، اسلام را به‌دور از کلیشه‌ها و تصویرسازی‌ها جستجو خواهند کرد و حقیقت آن را خواهند شناخت.

    مشکلی که فرانسه و دیگر جوامع غربی را به ابتذال و بن‌بست کشیده، اندیشه لائیسیته و سکولاریسم است که بنای جدا کردن دین و معنویت از زندگی بشر دارد.

    فرانسه در گرداب‌های خودساخته‌اش سرگردان شده و حال نابخردانه راه رفع مشکلاتش را در تحکیم لائیسیته و اسلام‌ستیزی جستجو می‌کند و در بازی با کلمات، تروریسم را اسلامی می‌خواند و در مبارزه با آن بر طبل باطل می‌کوبد.

    دولتی که مست از بوی دلارهای نفتی، پیوند خود را با مروجان خشونت تکفیری و وهابیت محکم می‌کرد و ریشه‌های تروریسم را با خون مظلومان سوری، یمنی و عراقی آبیاری کرده، حالا چگونه مدعی مبارزه با افراط‌گرایی شده است. ترور و تروریسم محکوم است، اما ادعاهای مکرون چیزی جز فرافکنی و سیاست‌بازی نیست.

    ما به شدت اظهارات مغرضانه و نژادپرستانه رئیس‌جمهور فرانسه را که احساسات حدود دو میلیارد مسلمان را جریحه‌دار می‌کند، محکوم می‌کنیم و معیارهای دوگانه‌ی غرب در برخورد با تروریسم و افراط‌گرایی را ریشه اصلی مشکلات می‌دانیم. اسلام ناب محمدی، گره‌گشا و رهنماست و چراغ راهی برای عبور از بحران‌ها است؛ و چگونه می‌توان دین و معنویت را مانع راه و بحران‌ساز معرفی کرد.

    اندیشمندان و عالمان باید برنامه‌ای برای ایجاد بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه میان ادیان آسمانی ارائه کنند. این‌گونه اظهارات غیر متمدنانه و نفرت پراکنانه در مورد اسلام منجر به تشکیل گروه‌های نژادپرست و گسترش خشونت‌های خونین و کینه‌توزی علیه مسلمانان می‌شود و هتاکی و اهانت به مقدسات را در پی خواهد داشت. باید به‌دور از اقدامات تزویر آلود سیاسی در مجامع و نشست‌های علمی، دین و معنویت را برای رفع مشکلات اجتماعی جوامع، وارد میدان کرد و از جهالت‌های اسلام ستیزانه نجات داد؛ و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    محمد یزدی

    رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.