×
×

شهرکریمه – تلفات مرغ گوشتی در قم ۲.۵ درصد کاهش یافته است

  • کد نوشته: 20933
  • [ad_1] تلفات مرغ گوشتی در قم ۲.۵ درصد کاهش یافته است به گزارش شهرکریمه مهدی رفیعی محمدی افزود: با نظارت و مراقبت های انجام شده بازدهی اقتصادی به صنعت طیور بازگشته و تلفات پولت نیز کاهش چشمگیری یافته است. وی با بیان این که سال گذشته موردی از بیماری آنفلوانزا در مرغداری های قم گزارش […]

    شهرکریمه – تلفات مرغ گوشتی در قم ۲.۵ درصد کاهش یافته است
  • [ad_1]

    تلفات مرغ گوشتی در قم ۲.۵ درصد کاهش یافته است

    تلفات مرغ گوشتی در قم ۲.۵ درصد کاهش یافته است

    به گزارش شهرکریمه مهدی رفیعی محمدی افزود: با نظارت و مراقبت های انجام شده بازدهی اقتصادی به صنعت طیور بازگشته و تلفات پولت نیز کاهش چشمگیری یافته است.

    وی با بیان این که سال گذشته موردی از بیماری آنفلوانزا در مرغداری های قم گزارش نشد، اضافه کرد: در حال حاضر تمام مرغداری های تخمگذار، پولت و مادر تحت پوشش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد و هر گونه جابه جایی پولت به  قم و استان های دیگر منوط به واکسیناسیون آنفلوانزا می باشد.

    به گفته وی، برای افزایش بازدهی مرغداری ها، آموزش مرغداران، برخورد و شناسایی بیش از ۴۰ واحد مرغداری غیرمجاز، ساماندهی کود و خوراک مرغداری ها انجام شده است.

    رفیعی ادامه داد: این اقدامات در پنج کمیته پایش و مراقبت، ساماندهی ساختار مرغداری ها، خوراک دام، کود و آموزش در قالب ۷۶ فعالیت صورت گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: ۱۱ مرکزبسته بندی در زمینه مرغ در قم فعالیت می کند که ارزش افزوده ای برای محصولات قم ایجاد خواهد کرد و در این راستا تخلفات بهداشتی از جمله کارگاه هایی که در خانه ها مرغ بسته بندی می کردند، حذف شده است.

    وی در ادامه گفت: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته در قم، حداقل باید هر ساعت ۶ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه های قم کشتار شود.

    مدیرکل دامپزشکی قم افزود: سال گذشته سه کشتارگاه در قم فعال بود که ۲ کشتارگاه بنا به دلایل اقتصادی غیرفعال شده که هر کدام ۲ هزار قطعه در ساعت ظرفیت کشتار داشتند.

    وی با بیان این که هم اکنون فقط کشتارگاه طیور بهاران فعال است، تاکید کرد: ۲ کشتارگاه تعطیل شده باید به بهره برداری برسد تا اختلاف قیمت و رقابت در زمینه مرغ ایجاد شود.

    به گفته وی، در حال حاضر بخشی از مرغ مصرفی شهروندان از خارج استان تامین می شود تا انحصار در استان ایجاد نشود.

    در سه ماه نخست امسال پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه در مرغداری های قم تولید شده است؛ ۷۶ واحد پرورش پولت در استان فعال است که ظرفیت تولید چهار میلیون قطعه پولت را دار می باشد و در حال حاضر یک میلیون پولت در حال پرورش است.

    ۱۷۶ واحد مرغ تخمگذار قم نیز ظرفیت تولید حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تخم مرغ در سال را داراست و در حال حاضر پنج میلیون و ۲۲۰ هزار مرغ تخمگذار در حال تولید وجود دارد.

    ۳۲۰ واحد مرغ گوشتی موجود در قم نیز ظرفیت تولید حدود پنج میلیون قطعه مرغ را دارا می باشد.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.