×
×

شهرکریمه – تنها راه برون‌رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه تقویت ارتباط بین ارکان مختلف با مسجد است

  • کد نوشته: 24532
  • [ad_1] تنها راه برون‌رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه تقویت ارتباط بین ارکان مختلف با مسجد است به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام تقی قرائتی در نشست تخصصی مسجد شناسی که درسالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد،اظهار داشت: مسجد نهادی است که در آن هیچ فردی امتیازی بر فرد دیگر ندارد. وی با اشاره به اهمیت و […]

    شهرکریمه – تنها راه برون‌رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه تقویت ارتباط بین ارکان مختلف با مسجد است
  • [ad_1]

    تنها راه برون‌رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه تقویت ارتباط بین ارکان مختلف با مسجد است

    تنها راه برون‌رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه تقویت ارتباط بین ارکان مختلف با مسجد است

    به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام تقی قرائتی در نشست تخصصی مسجد شناسی که درسالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد،اظهار داشت: مسجد نهادی است که در آن هیچ فردی امتیازی بر فرد دیگر ندارد.

    وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد بیان کرد: هیچ‌یک از فعالیت‌های فرهنگی مشابه دیگر نمی‌تواند جایگزین مسجد شوند، اداره مساجد به‌صورت هیات امنایی از اشکالات مساجد در کشور است.

    مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی مسجد بابیان اینکه تربیت کارشناس‌های نماز نیاز اساسی مساجد کشوراست،عنوان کرد: مسجد در حکم مادر و پرورشگاه تمام انسان‌ها است.

    قرائتی تصریح کرد: مهم‌ترین کارکرد مسجد تربیت جان انسان‌ها بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی قبلی است، عدم وجود کارشناسان ویژه نماز در سطح مدارس از عوامل مهم در عدم فرهنگ‌سازی لازم در رابطه با نماز است.

    وی بابیان اینکه مساجد باید نسبت به نیازهایی که عموم مردم به آن احتیاج دارند مجهز باشند،ادامه داد: مساجد کشور زمینه و جذابیت‌های لازم را برای حضور نوجوانان و جوانان را ندارند.

    مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی مسجد افزود: مسجد صرفاً محلی برای زیارت باخداست و کارکردهای دیگر نباید بر این وجه مسجد سایه افکند،در جامعه اسلامی هیچ مشکلی بدون دخالت مساجد قابل‌حل شدن نیست.

    قرائتی گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات ریشه‌ای هر جامعه‌ای تقویت ارتباط بین ارکان مختلف جامعه با اساس مسجد است،مساجد با مبنای کارکردی که دارند می‌توانند در کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه موثرباشند.

    وی خاطرنشان کرد: عدم شناخت و معرفی احکام مسجد پیش‌زمینه بسیاری از مشکلاتی بوده که امروز در رابطه با مسجد احساس می‌شود.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.