[ad_1] تنها ۲۰ درصد از واجدین شرایط تسهیلات کرونایی در کشور به بانک مراجعه کرده‌اند به گزارش شهرکریمه امیر باقری امروز در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: استان قم از نظر اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و همراهی در جهت رفع مشکلات در حوزه […]

[ad_1]

تنها ۲۰ درصد از واجدین شرایط تسهیلات کرونایی در کشور به بانک مراجعه کرده‌اند

تنها ۲۰ درصد از واجدین شرایط تسهیلات کرونایی در کشور به بانک مراجعه کرده‌اند

به گزارش شهرکریمه امیر باقری امروز در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: استان قم از نظر اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و همراهی در جهت رفع مشکلات در حوزه اقتصاد در ایام کرونا جزو استان‌های موفق بوده است.

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس‌ جمهور افزود: همت مدیران و مردم فهیم قم در مدیریت شرایط کرونایی ارزشمند و قابل‌ تقدیر است.

وی تصریح کرد: یکی از مصوبات ۱۰ درصد اعتبار تسهیلات منظور شده به استان قم و ۱۵ درصد سهم جداگانه برای این استان بود که در کارگروه کرونا این موضوع مطرح شد اما به دلایلی این سهم جداگانه اختصاص پیدا نکرد.

باقری بیان کرد: تا هفته قبل افرادی که بابت اعطای تسهیلات کرونا توسط دستگاه اجرایی معرفی شدند ۲۰۰ هزار مورد در کشور برای دریافت رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مجموعه عملکرد کشور در تسهیلات کرونا موفق نبوده و به‌دلیل برخی از مشکلات که باید احصاء و بررسی شود، تنها ۲۰ درصد از واجدین شرایط تسهیلات کرونایی به میزان ۸ هزار میلیارد در کشور به بانک مراجعه کرده‌اند.

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس ‌جمهور عنوان کرد: عدم اطلاع‌رسانی و مشکلات سامانه ازجمله علل کاهش مراجعات برای دریافت وام بوده است و دراین‌باره از وزارت کار درخواست کرده‌ایم با توجه به فهرستی که از اسم و کد ملی در اختیاردارند، بررسی بیشتری در تخصیص تسهیلات داشته باشند.

وی گفت: در استان قم نیز با وجود تعیین رقم ۶۶۲ میلیارد تومان تسهیلات آسیب کرونایی، ۸٫۵ درصد از آن استقبال کرده‌اند که نسبت به کشور آمار بسیار پایین به مبلغ ۵۴ میلیارد تومان است.

باقری در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز منابع قبلی به‌طور کامل جذب نشده با تخصیص منبع جدید موافقت نمی‌شود، هرچند با توجه به افزایش اجاره‌بها و افزایش مشکلات مستأجران، ۲۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات کرونا به ودیعه مسکن اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]