×
×

شهرکریمه – توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت نخست استان قم است

  • کد نوشته: 17677
  • [ad_1] توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت نخست استان قم است به گزارش شهرکریمه عباس پورمیدانی در صدمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: در استان قم ۷ برابر بیشتر از نیاز شهروندان گوشت تولید می‌شود. وی افزود: برخی گونه‌های گیاهی که متناسب با اقلیم قم […]

    شهرکریمه – توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت نخست استان قم است
  • [ad_1]

    توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت نخست استان قم است

    توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت نخست استان قم است

    به گزارش شهرکریمه عباس پورمیدانی در صدمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: در استان قم ۷ برابر بیشتر از نیاز شهروندان گوشت تولید می‌شود.

    وی افزود: برخی گونه‌های گیاهی که متناسب با اقلیم قم نیست باید با تعامل و همکاری بین دستگاه‌های متولی ساماندهی شده و از توسعه و کاشت بیشتر آن‌ها خودداری شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: برای پایداری در تولید محصولات کشاورزی باید بهره‌وری نهاده‌های تولیدی در استان افزایش پیدا کند، با افزایش بهره‌وری نهاده‌های کشاورزی راندمان تولید بالاتر رفته و ارزش‌افزوده بیشتر نصیب فعالان می‌شود.

    پورمیدانی خاطرنشان کرد: اولویت نخست استان در بخش کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای به دلیل توجیه‌پذیری ویژه آن از نظر بهره‌وری نهاده‌ها، ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده قابل‌قبول فعالیت‌های ناشی از آن است.

    وی تصریح کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب، روش‌های نوین آبیاری در استان دنبال می‌شود، سال ۹۷، ۴ هزار هکتار از اراضی زارعی استان تحت پوشش آبیاری‌های تحت‌فشار و مکانیزه قرار گرفت.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به وضعیت امنیت غذایی استان ادامه داد: پیش‌نیازهای استان در رابطه با نهاده‌های مرتبط بادام و طیور به‌صورت کامل تأمین‌ شده و استان قم امسال کمبودی در هیچ‌ کدام از محصولات غذایی نخواهد داشت.

    پورمیدانی ادامه داد: در رابطه با گندم نیز به حد مورد نیاز گندم خریداری و بخش مهمی از آن‌ها با انتقال به سیلوهای استان در حال ذخیره‌سازی است، در زمینه دامداری‌ها باید گفت که ساختار این مجتمع‌های تولیدی به‌هیچ‌ عنوان مطلوب و قابل‌ قبول نیست و همین مسئله عاملی در انتقال و شیوع بیماری‌های مختلف شده است.

    وی خطر ریزگردها را گوشزد کرد و یادآور شد: خطر ریزگردها در قم یک تهدید واقعی در زمینه امنیت بوده و باید جدی گرفته شود، توسعه فضای سبز و حفظ مراتع از مهم‌ترین پیش‌نیازهای مدیریت ریزگردها است.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.