[ad_1] تولید بیش از ۱۶۴ هزار گلدان فصلی در منطقه دو به گزارش شهرکریمه رضا رحیمی امروز با اشاره به تولیدات انجام شده در حوزه فضای سبز در منطقه دو اظهار کرد: در پاییز و زمستان سال گذشته بیش از ۱۲۰ تن خاکریزی، ماسه‌دهی و کوددهی در گلخانه‌ها برای آماده سازی نشاء پاییزی صورت گرفت. […]

[ad_1]

تولید بیش از ۱۶۴ هزار گلدان فصلی در منطقه دو

تولید بیش از ۱۶۴ هزار گلدان فصلی در منطقه دو

به گزارش شهرکریمه رضا رحیمی امروز با اشاره به تولیدات انجام شده در حوزه فضای سبز در منطقه دو اظهار کرد: در پاییز و زمستان سال گذشته بیش از ۱۲۰ تن خاکریزی، ماسه‌دهی و کوددهی در گلخانه‌ها برای آماده سازی نشاء پاییزی صورت گرفت.

شهردار منطقه دو قم با اشاره به احداث شاسی برای تولید قلمه در گلخانه شهرداری منطقه، گفت: در ۶ ماه دوم سال گذشته بیش از ۲۶ هزار گلدان نهال در گلخانه منطقه دو تولید شد که شامل ۳ هزار گلدان نهای صنوبر، هزار گلدان نهال بنجامین، ۶ هزار نهال اکالیپتوس، ۱۰ هزار گلدان نهال پده، ۳ هزار گلدان نهال انگور و۳ هزار گلدان نهال انجیر بوده است.

رحیمی با تاکید بر تولید و گلدانی کردن بالغ بر ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ درختچه، تصریح کرد: ۱۱ هزار گلدان درختچه ختمی فلفلی، ۱۱ هزار گلدان رز، ۴ هزار گلدان رزماری، هزار و ۵۰۰  شمشاد پرتقالی، ۵۵ هزار گلدان درختچه محمدی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ گلدان شاهپسند و ۹ هزار و ۵۰۰ گلدان کاغذی در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ تولید شده است.

وی از تولید ۱۶۴ هزار گلدان گل فصلی در منطقه دو خبر داد و افزود: این گل‌ها شامل گل ناز، مارگریت، کوکب، ابری نقره‌ای، رعنا زیبا، گازانیا، شب بوزعفرانی، بنفشه، کروپسیس و نیکتا بوده است.

شهردار منطقه دو قم کاشت نشاء فصلی پاییزی و بهاره زودرس را از دیگر اقدامات شهرداری منطقه عنوان کرد و افزود: در نیمه دوم سال ۹۸ بالغ بر ۸۱ هزار گلدان گیاهان پوششی نیز تولید شد که شامل فرانکینیا، ناز، پاپیتال، مغربی و اطلسی مکزیکی بوده است.

رحیمی به ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ مورد تولید و قلمه‌زنی اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ گلدان گل آپارتمانی نیز در نیمه دوم سال ۹۸ تولید شد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]