[ad_1] تولید روزانه ۱۸۰ هزار ماسک درقم به گزارش شهرکریمه مرتضی حیدری فرماندار قم روز چهارشنبه درکارگروه تنظیم بازار قم در سالن جلسات استانداری بیان کرد: تعداد بسیار زیادی ماسک نیز توسط موسسات خیره، مساجد و سایر نهاد‌ها به روش‌های مختلف تهیه می‌شود که همین موضوع موجب عرضه بهتر ماسک در سطح استان و جبران […]

[ad_1]

تولید روزانه ۱۸۰ هزار ماسک درقم

تولید روزانه ۱۸۰ هزار ماسک درقم

به گزارش شهرکریمه مرتضی حیدری فرماندار قم روز چهارشنبه درکارگروه تنظیم بازار قم در سالن جلسات استانداری بیان کرد: تعداد بسیار زیادی ماسک نیز توسط موسسات خیره، مساجد و سایر نهاد‌ها به روش‌های مختلف تهیه می‌شود که همین موضوع موجب عرضه بهتر ماسک در سطح استان و جبران کمبود میزان تولید با مقدار نیاز شده‌است.

فرماندار قم با اشاره به این‌که فروش ماسک بر اساس نرخ مصوب انجام می‌شود، ادامه داد: عرضه این محصول به‌صورت اینترنتی هم در جریان است و مردم می‌توانند از طریق سایت و برنامه هایپرچی نسبت به خرید ماسک موردنیاز خود اقدام کنند.

او افزود: قم درحوزه تولید ماسک روند خودکفایی را به‌خوبی طی می‌کند و به‌زودی علاوه برتامین نیاز همه بخش‌های استان ازجمله کادر درمان بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، اصناف، بانک‌ها و عرضه در داروخانه‌ها، صادرکننده این محصول می‌شویم.

حیدری گفت: تولید سایر محصولات بهداشتی همچون مواد ضدعفونی و شوینده نیز در سطح استان مطلوب و فراتر از حد نیاز قم است و مردم به‌راحتی می‌توانند این محصولات را از فروشگاه‌ها تهیه کنند.

محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه گفت: ظرفیت تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی در قم با رشد چشمگیری مواجه بوده است و اکنون علاوه بر پاسخگویی به نیاز استان توان صادرات این محصولات را نیز داریم.

 سیجانی بیان کرد: در موضوع ماسک نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و افزایش سطح تولید، به‌زودی بازار قم از این محصول اشباع می‌شود و فرصت صادرات آن‌هم ایجاد خواهد شد.

او افزود: کمبودی در عرضه محصولات مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان همچون برنج دولتی (وارداتی) نداریم و قیمت این محصولات نباید بیش از میزان مصوب باشد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عرضه کالا در بازار استان باید با سود متعارف باشد و هرگونه سوءاستفاده در این رابطه موجب برخورد قانونی با متخلفان خواهد شد که در صورت اصرار به تخلف پلمب واحد صنفی را نیز در پی دارد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]