[ad_1] تکمیل دهکده اقتصاد مقاومتی در قم به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد به گزارش شهرکریمه محمود داودآبادی در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن کرامت استانداری، از احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه به‌عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد جهش تولید در دست انجام […]

[ad_1]

تکمیل دهکده اقتصاد مقاومتی در قم به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تکمیل دهکده اقتصاد مقاومتی در قم به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش شهرکریمه محمود داودآبادی در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن کرامت استانداری، از احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه به‌عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد جهش تولید در دست انجام است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه رویکرد اصلی سازمان محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و شهری است، گفت: این دهکده در کیلومتر ۱۷ محور قم- کاشان و داخل اراضی آیت‌الله بهاءالدینی واقع‌شده است، این منطقه درگذشته پادگان نظامی بوده که از سوی سردار شاه‌چراغی پیشنهاد تبدیل آن به دهکده اقتصاد مقاومتی با رویکرد حوزه تولید شده است.

وی ابراز کرد: توسعه اشتغال بر مبنای مدل توسعه اقتصاد بومی، ترویج فرهنگ کار، اشتغال‌زایی و کارآفرینی ایجاد زمینه اشتغال در استان، ایجاد الگوی نمونه اقتصاد مقاومتی در سطح استان و کشور و تکمیل حلقه‌های اقتصادی از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح هستند.

به گفته داودآبادی رویکرد کلان مجتمع آیت‌الله بهاءالدینی کانون حمایت از ایده پردازی و مرکز توسعه کسب‌وکارهای اقتصاد مقاومتی با نام دهکده اقتصاد مقاومتی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم  با بیان اینکه محور اصلی این دهکده بر مبنای تولید برنامه‌ریزی‌شده است، افزود: اتصال به بازار، آموزش و مشاوره، انجام فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری، تحقیق و توسعه، تسهیلات و امکانات و زیرساخت‌ها ازجمله ارکان دهکده اقتصاد مقاومتی هستند.

وی تأکید کرد: در فعالیت‌های تولیدی هدفمان این است یک شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف اتفاق بیفتد؛ همچنین در بخش آموزش و مشاوره به دنبال مهارت‌آموزی افراد هستیم که انجام این کار باید توسط کارشناسان اقتصادی طرف قرارداد با واحدهای مستقر در دهکده انجام گیرد.

داودآبادی اضافه کرد: مخاطبان اصلی این دهکده در سطح کارآفرینان حرفه‌ای، شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح اول، کارآفرینان جوان، بسیجیان و طلاب جویای کار و فرزندان کارکنان در سطح دوم و در سطح سوم سربازان وظیفه هستند.

 وی تصریح کرد: هدفمان این است این افراد را به‌صورت زنجیروار به یکدیگر متصل کنیم تا در محورهای اصلی دام و طیور، شیلات و گردشگری و باغبانی به فعالیت بپردازند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم  در پایان خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه ۴ میلیارد از منابع ملی، استانی و سپاه پاسداران نیاز است که امیدواریم با تخصیص این منابع بتوانیم این پروژه را به‌موقع افتتاح کنیم.

۷۰۳ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای به پروژه‌های حوزه جهش تولید در قم پرداخت می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در همین جلسه از پرداخت ۷۰۳ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای به ۲۷ پروژه حوزه جهش تولید در استان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه‌ها باید تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

مهرداد غضنفری  با اشاره به عدم استقبال آسیب دیدگان ناشی از کرونا در دریافت تسهیلات گفت: علیرغم تمدید ثبت‌نام تا پایان مرداد، اما استقبال خوبی در استان از این موضوع نشده است.

وی تأکید کرد: عدم جذابیت این تسهیلات یکی از موانع اصلی بوده که فرد آسیب‌دیده تمایلی برای دریافت تسهیلات ندارد؛ درنتیجه اقدام نکرده است، همچنین درصورتی که متقاضی برای دریافت تسهیلات اقدام کرد باید بانک‌ها به این اشخاص کمک کنند تا این وام‌ها زودتر به دستشان برسد.

غضنفری در ادامه با اشاره به احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در قم اظهار کرد: بخشی از فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی می‌توانند پایه‌های کار را بر مبنای دانش و تخصصی که دارند در دهکده اقتصاد مقاومتی محکم‌تر کنند.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: کم بودن دوره تنفس، اقساط دوساله، نرخ بهره دوازده درصد، سهم ۳۰ به هفتاد، تضامین و کارشناسی‌ها ازجمله عواملی هستند که سبب بی‌میلی کامل متقاضیان شده است.

حمید یزدانی تصریح کرد: واحدها راکد بوده و در صورت دریافت تسهیلات باید به فکر بازپرداخت آن‌هم باشند، همچنین از موارد معرفی‌شده به بانک تنها تعداد خیلی ناچیزی منجر به پرداخت‌شده است.

وی در پایان عنوان کرد: در بخش گردشگری ده پروژه جهش تولید داریم که درخواست اعطای تسهیلات از یک میلیارد تومان تا ده میلیارد تومان داریم، با توجه به اینکه همه مقدمات اولیه فراهم و همه صورت‌جلسات گرفته‌شده، با بانک‌ها در حال رایزنی هستیم که تسهیلات به‌موقع به پروژه‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]