×
×

شهرکریمه – تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان قم در زمستان سال ۹۷

  • کد نوشته: 17728
  • [ad_1] تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان قم در زمستان سال ۹۷ به گزارش شهرکریمه مصطفی کاویانی در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به وضعیت اجرای طرح مشاغل خانگی اظهار کرد: در سال جاری اعتبار پیش بینی شده مربوط به کمک‌های بلاعوض برای طرح مشاغل خانگی در […]

    شهرکریمه – تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان قم در زمستان سال ۹۷
  • [ad_1]

    تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان قم در زمستان سال 97

    تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان قم در زمستان سال ۹۷

    به گزارش شهرکریمه مصطفی کاویانی در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به وضعیت اجرای طرح مشاغل خانگی اظهار کرد: در سال جاری اعتبار پیش بینی شده مربوط به کمک‌های بلاعوض برای طرح مشاغل خانگی در کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه حذف شد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در سال گذشته هفت هزار و ۵۹۰ اشتغال در سامانه رصد استان، اشتغال ثبت شد، ولی در سه ماه نخست سال امسال همچون مدت مشابه سال‌های گذشته ۳۲۶ مورد اشتغال ثبت شد، دستگاه‌های اجرایی استان معمولا ثبت اشتغال را در نیمه دوم سال انجام می‌دهند.

    کاویانی هدف سند اشتغال استان قم در سال جاری را رسیدن به نرخ بیکاری ۱۰.۸ دانست و تصریح کرد: براساس این سند باید نرخ مشارکت اقتصادی در استان به ۳۶.۲ برسد و بیش از ۱۳ هزار اشتغال ایجاد شود و اجرای کامل سند در سال جاری نیاز به چهار هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.

    وی ادامه داد: طرح کارورزی با عدم استقبال فارغ التحصیلان مواجه شد،ضعیف بودن مشوق‌های مالی، عدم ابلاغ و تخصیص به موقع اعتبارت استانی، اعمال برخی از محرومیت‌های آیین نامه ای، نبود برخی از رشته‌های پرمتقاضی، عدم الزام کارفرما به جذب نیرو بعد از طرح و عدم هماهنگی جدی سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح از جمله دلایل عدم استقبال از آن بود.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در استان‌های محروم مثل سیستان و بلوچستان استقبال بیشتری از طرح کارورزی صورت گرفت، اما این استقبال را در قم شاهد نبودیم و در هیچ استانی پذیرش در این طرح به ۵۰ درصد سهمیه تخصیص یافته نرسید.

    کاویانی سهمیه استان قم در طرح کارورزی  در سال گذشته را هزار و ۷۵۵ نفر دانست و تصریح کرد: در استان قم به اندازه سهمیه از این طرح استقبال نشد، در حالی که استقبال جوانان استان از طرح مهارت آموزی بسیار بیشتر از طرح کارورزی بود، در بهترین حالت امسال پیش بینی جذب ۸۵۰ نفر کارورز را در استان قم داریم.

    وی ادامه داد: استاندار قم نامه ای برای افزایش سهم استان از محل منابع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر با استفاده از صندوق توسعه ملی را به معاون اول ریاست جمهور ارسال کرده است.

    کاویانی با اشاره به افزایش تسهیلات برخی از طرح‌های در دست احداث در بخش اشتغال روستایی اظهار کرد: وزیر کار با جابه جایی ۳۰درصد از سهم متمرکز  مراحل سه و چهار طرح اشتغال روستایی برای تامین اعتبار برای استان‌های نیازمند اعتبار مازاد به منظور پرداخت تسهیلات با اولویت طرح‌های با ظرفیت اشغال بالا و با تاکید بر بخش خدمت موافقت کرد.

    وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان قم در سال گذشته ۱۰.۸ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۰.۱ درصد کاهش داشت، نرخ بیکاری استان در فصل زمستان سال گذشته تک رقمی شد و به ۹.۶ درصد رسید.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: رسیدگی به وضعیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی، رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی مشکل دار، رسیدگی به وضعیت بازار مواد اولیه از لحاظ کمبود، قاچاق و قیمت آن، تلاش در راستای ایجاد ثبات در بازارهای پولی، مالی، کالا و محصولات و تولیدات آن در کاهش نرخ بیکاری استان موثر خواهد بود.

    کاویانی با اشاره به وضعیت برگزاری جلسات کارگروه اشتغال قم اظهار کرد: از این به بعد جلسات این کارگروه هر ماه با حضور مدیران استان برگزار خواهد شد، البته برگزاری جلسات کمیته فنی این کارگروه به صورت هفتگی است.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.