[ad_1] ثبت نام ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان قمی در سامانه غربالگری کرونا به گزارش شهرکریمه سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم در پنجمین کمیته ارزیابی و نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا با موضوع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در تالار معصومیه فرمانداری،گفت: غربالگری از افراد در […]

[ad_1]

ثبت نام ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان قمی در سامانه غربالگری کرونا

ثبت نام ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان قمی در سامانه غربالگری کرونا

به گزارش شهرکریمه سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم در پنجمین کمیته ارزیابی و نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا با موضوع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در تالار معصومیه فرمانداری،گفت: غربالگری از افراد در جهت تشخیص کروناویروس در قم، روند صعودی دارد.

محبی تصریح کرد: در هشتم فروردین نیز ۹۹ هزار و ۴۴۶ نفر غربالگری شدند و این طرح همچنان تداوم دارد تا به آمار چشمگیری ازنظر پالایش سلامت افراد دست‌یابیم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی قم افزود: روز گذشته ۱۱۴ هزار و ۵۵۰ نفر در سایت سلامت قم پیرامون کرونا ویروس غربالگری شدند که یک رکورد در این ایام به شمار می‌رود.

محبی بیان کرد: به‌طورکلی ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان قمی در سامانه غربالگری کرونا و سلامت ثبت‌نام شدند که از این تعداد ۴۳ هزار نفر نیاز به پیگیری و تعداد ۱۰ هزار و ۹۷ نفر پیگیری فوری داشتند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم یادآورشد: ازنظر پیگیری، سیستم فعال در منطقه سبز قرار دارد و میزان پیگیری ۸۳.۵۵ درصد در سطح استان است و به لحاظ پیگیری فوری نیز در سطح ۸۹.۱ درصد قرار داریم.

او گفت: مناطق آلوده در قم پراکنده بوده و در نقشه‌ای مناطق آلوده مشخص‌شده است که نیاز به گندزدایی و ضدعفونی دارد، در جهت تقویت بخش خصوصی اگر بدهی پیمانکاران در ضدعفونی معابر به‌موقع پرداخت شود می‌توان این بخش را تقویت کرد.

محبی تصریح کرد: با توجه به خروج ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان از قم، در هنگام برگشت این مسافران باید سازوکاری مشخص شود تا بتوان این تعداد را یک‌به‌یک غربالگری کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد: همچنین در مورد پیگیری خود اظهاری در قم در سطح ۸۳.۵۷ قرار داریم و در مراکز ۱۶ ساعته ۵ هزار و ۶۲۸ نفر غربالگری شدند.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]