×
×

شهرکریمه – ثبت ۷ هزار ازدواج طی سال ۹۷ در قم/ صدور ۹ هزار سند مالکیت

  • کد نوشته: 18033
  • [ad_1] ثبت ۷ هزار ازدواج طی سال ۹۷ در قم/ صدور ۹ هزار سند مالکیت مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم خبر داد؛ ثبت ۷ هزار ازدواج طی سال ۹۷ در قم/ صدور ۹ هزار سند مالکیت ثبت ۷ هزار ازدواج طی سال ۹۷ در قم/ صدور ۹ هزار سند مالکیت قم – مدیرکل ثبت‌اسناد […]

    شهرکریمه – ثبت ۷ هزار ازدواج طی سال ۹۷ در قم/ صدور ۹ هزار سند مالکیت
  • [ad_1]

    ثبت ۷ هزار ازدواج طی سال ۹۷ در قم/ صدور ۹ هزار سند مالکیت

    ثبت ۷ هزار ازدواج طی سال ۹۷ در قم/ صدور ۹ هزار سند مالکیت

    مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم خبر داد؛
    ثبت ۷ هزار ازدواج طی سال ۹۷ در قم/ صدور ۹ هزار سند مالکیت
    ثبت ۷ هزار ازدواج طی سال ۹۷ در قم/ صدور ۹ هزار سند مالکیت

    قم – مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم با اشاره به صدور ۹ هزار سند مالکیت طی دو ماهه امسال در قم گفت: در سال ۹۶، ۸ هزار و ۸۹۹ ازدواج و در سال ۹۷، ۷ هزار و ۷۲۰ ازدواج در قم ثبت‌شده است.

    به گزارش شهرکریمه سیروس سلامتی ظهر یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در ساختمان ادارات استان قم برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی، اظهار کرد: ثبت‌اسناد با صدسال قدمت یک دستگاه حاکمیتی است که فعالیت حقوقی پیچیده‌ای دارد، وابسته به قوه قضاییه و شبه قضایی است و در تحکیم بنیان مالکیت و حقوق مردم نقش مهمی را ایفا می‌کند.

    وی ادامه داد: سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور امنیت اقتصادی، قضایی، بهداشت حقوقی، اطاله دادرسی و جلوگیری از مفاسد اجتماعی و اقتصادی را در برمی‌گیرد.

    مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم افزود: با تلاش کارکنان انقلاب عظیمی در روند خدمات‌رسانی به وجود آمده و حرکتی شتابنده از ثبت سنتی به سمت نوین در حرکت می‌باشد.

    وظایف سازمان ثبت‌اسناد و املاک قم

    مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم بیان کرد: فرآیند این سازمان به صورت الکترونیک انجام می‌شود، در ارتقای سلامت اداری، تسهیل خدمت به مردم، نقش مهم در دعاوی دادگستری، کاهش هزینه‌ها و سفرهای برون‌شهری و درون‌شهری و هزینه‌های پنهان نقش بسزایی دارد.

    وی با اشاره به وظایف این سازمان، عنوان کرد: تثبیت مالکیت یکی از وظایف سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور است که کاهش پرونده مراجع قضایی را در پی خواهد داشت، اگر ما بتوانیم در جامعه سند عادی را کم کرده موفق‌تر هستیم و اعتقاد ما بر این است که دفاتر اسناد رسمی و دفاتر املاک می‌توانند در این راستا گام بزرگی بردارند.

    سلامتی بیان کرد: ثبت مالکیت شرکت‌ها، مؤسسات، ثبت برندها و علائم، کاهش پرونده مرجع قضایی جلوگیری از اختلافات و ایجاد نظم عمومی در جامعه از دیگر وظایف این سازمان است.

    وی با بیان اینکه ۵ هزار پاکت پستی چاپ‌شده که ویژگی‌های سند رسمی و سند عادی و معایب آن را ذکر کرده‌ایم، گفت: مردم می‌توانند برای وصول مهریه، چک، مطالبات بانکی و اختلاف در ملک به اداره ثبت‌اسناد مراجعه کرده، پس از بررسی‌های لازم، رأی صادر می‌کنیم.

    ویژگی‌های صدور سند کاداستری

    مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم از تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای و صدور سند کاداستری خبر داد و اضافه کرد: طرح کاداس از لحاظ مالی حمایت نمی‌شود؛ در حالیکه این طرح شفاف‌سازی مالکیت و پیشگیری از اختلافات در مدیریت اسناد، کاهش پرونده‌های مراجع قضایی، ارتقاء ضریب امنیتی اسناد مالکیت را به دنبال دارد.

    وی با اشاره به اینک ۱۳۵ نیرو در این اداره مشغول فعالیت هستند، گفت: با وجود نیروهای اندک، ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ درآمد داشتیم.

    سلامتی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق تصریح کرد: در مجموعه استان ۶۶ دفتر ازدواج و۲۲ دفتر طلاق فعالیت دارند، در استان در سال ۹۶، ۸ هزار و ۸۹۹ ازدواج و در سال ۹۷، ۷ هزار و ۷۲۰ ازدواج در استان انجام‌شده است؛ هم‌چنین در سال ۹۷، ۳ هزار و ۲۰۱ و در سال ۹۸، ۳ هزار و ۱۵۱ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

    مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم با اشاره به وصول مطالبات بانک‌ها توسط این سازمان، عنوان کرد: ۱۱۰ میلیارد تومان معوقات بانکی در سال ۹۶، ۱۴۵ میلیارد تومان در سال ۹۷، ۲۴ میلیارد تومان در دوماهه سال جاری توسط اداره ثبت‌اسناد و املاک استان قم وصول‌شده است.

    وی گفت: در سال ۹۷، ۵۲ هزار و ۷۰۷ سند مالکیت، در دوماهه ابتدای سال ۹۷، ۷ هزار و ۸۳؛ در دوماهه سال جاری نیز ۹ هزار و ۱۴۶ سند مالکیت توسط سازمان ثبت‌اسناد و املاک استان قم صادر شده است.

    سلامتی بیان کرد: در دفاتر اسناد رسمی، در سال ۹۷، ۲۴۷ هزار و ۲۹، در دوماهه سال ۹۷، ۲۸ هزار و ۸۰۷، در دو ماهه سال جاری، ۳۵ هزار و ۵۱۶ سند رسمی تنظیم شده است.

    مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم ادامه داد: امحاء در این اداره وجود ندارد و تمامی پرونده‌های ۱۰۰ ساله به علت فرسودگی اسکن شدند؛ ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ در اداره ثبت‌اسناد و املاک استان قم اسکن شده و این مهم در کشور بی‌نظیر است.

    ۳۸ مورد تخلف دفاتر اسناد رسمی استان قم

    در ادامه محمدرضا محامد، رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران استان قم اظهار داشت: در حدود ۱۰۰ دفتر اسناد رسمی در جعفریه، کهک، دستجرد و قنوات یک دفتر اسناد رسمی و سایر دفاتر در شهر قم مستقر هستند.

    وی ادامه داد: دفاتر اسناد رسمی کمک زیادی به تنظیم و تکثیر روابط اقتصادی جامعه کرده، جلوی بسیار از مشکلات را گرفته، بار مراجع قضایی را کاهش می‌دهد؛ باید به تسهیل سند رسمی کمک کنیم تا معضلات جامعه کاهش کند.

    محامد افزود: کانون سردفتران در سال ۹۵ در قم تشکیل شده و یکی از وظایف او بازرسی و نظارت بر کار دفاتر اسناد رسمی برای کمک به اداره ثبت‌اسناد و املاک استان است.

    وی یادآور شد: تقریباً ۶ ماه است که دفاتر اسناد رسمی توسط اداره ثبت‌اسناد و املاک کشور کنترل می‌شوند تا اسناد تنظیم‌شده غیر بازرسی مورد بررسی قرار گیرند؛ در سال ۹۷، ۳۸ مورد رأی در مورد تخلفات دفاتر اسناد رسمی صادرشده است.

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.