[ad_1] جدیدترین آمار ابتلا به کرونا ویروس در قم به گزارش شهرکریمه به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و یکم خرداد ماه، ۲۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به ویروس کرونا و یا مشکلات […]

[ad_1]

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا ویروس در قم

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا ویروس در قم

به گزارش شهرکریمه به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و یکم خرداد ماه، ۲۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به ویروس کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

او افزود: ۸ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۸ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی  از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۵ نفر مشکوک به ویروس کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۰ نفر آن‌ها وخیم است.

او افزود: عادی شدن رفتار‌های مردم و التزام نداشتن به موازین بهداشتی خطرناک است و مردم باید توجه داشته باشند که اگر غفلت کنیم، ممکن است بار دیگر دچار طغیان بیماری شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته و یا سن زیادی دارند در خطر بیشتری هستند و تمرکز ما در مرحله سوم غربالگری بر روی افراد پرخطر جامعه است.

قدیر گفت: همزمان با بازگشایی‌ها سفر به قم نیز در این ایام افزایش یافته است و نگران هستیم که این مسافرت‌ها موجب انتقال ویروس از استان‌های با وضعیت قرمز به قم شود.

او تصریح کرد: بیمارستان‌ها در حالت آماده باش کامل هستند تا در صورت اپیدمی و پیک مجدد بیماری، بتوانند با سرعت در خدمت مردم باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: همشهریان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به دستورات بهداشتی، از مدافعان سلامت و پزشکان و کادر درمانی حمایت کنند و اجازه ندهند بار دیگر شاهد بروز مشکلات باشیم.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]