[ad_1] حجت‌الاسلام فرحزاد:”دروغ‌” اعصاب و فکر انسان را به هم می‌ریزد / “گناه” سبب مشکلات زیادی برای روح و جسم می‌شود به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد شامگاه چهارشنبه در سخنرانی دهه آخر ماه صفر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین نامی که در کره خاکی نام‌گذاری شده است نام محمد […]

[ad_1]

حجت‌الاسلام فرحزاد:"دروغ‌" اعصاب و فکر انسان را به هم می‌ریزد / "گناه" سبب مشکلات زیادی برای روح و جسم می‌شود

حجت‌الاسلام فرحزاد:”دروغ‌” اعصاب و فکر انسان را به هم می‌ریزد / “گناه” سبب مشکلات زیادی برای روح و جسم می‌شود

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد شامگاه چهارشنبه در سخنرانی دهه آخر ماه صفر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین نامی که در کره خاکی نام‌گذاری شده است نام محمد است، امام صادق(ع) فرمودند خداوند هرچه پسر به ما بدهد نام وی را محمد می‌گذاریم، رسول خدا فرمودند هرکسی صاحب فرزند پسر شود و نام ما را نگذارد به ما جفا کرده است.

وی با اشاره به اهمیت صلوات افزود: امام صادق(ع) فرمودند هرکسی یک صلوات بر حضرت محمد(ص) بفرستد خداوند هزار صلوات و درود و پاداش به وی می‌دهد، رسول خدا برای همه عوالم رحمت است، برخی فکر می‌کنند مخلوقات خدا جدا از خداوند هستند ولی این‌گونه نیست وهستی خداوند تجلی پیداکرده و مخلوقات خلق‌شده‌اند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در دعایی فرمودند خدایا تو پاک و منزه و برتر و بالاتر هستی و از هر عیب و نقص برتر هستی، همه عالم را پرکرده‌ای ولی عین اشیا نیستی و اشیا مخلوق تو هستند و فقیر هستند.

فرحزاد عنوان کرد: در روایت آمده است که هرکسی که خداوند را بیشتر دوست دارد باید مردم را نیز بیشتر دوست داشته باشد،  رسول خدا عالم و مخلوقات را جدا از خدا نمی‌داند چون مهرورزی به بنده خدا یعنی مهرورزی به خدا و خلق را از خداوند جدا نبینیم.

وی با تأکید بر اینکه بندگان خدا را نباید جدای از خدا ببینیم، تصریح کرد: مسکین یعنی کسی که فقر وی را زمین‌گیر کرده و از فقیر بالاتر است، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اگر مسکینی نزد شما آمد فرستاده خدا است و اگر کسی به وی خدمت کند خدا را خدمت کرده و اگر وی را رد کند خدا را رد کرده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیغمبر خدا به مردم مهرورزی داشتند و دلسوزترین و مهربان‌ترین بودند، خداوند نسبت به مردم رئوف و رحیم است و این صفات در پیامبر(ص) تجلی پیداکرده است.

فرحزاد گفت: راست گفتن بسیار راحت است چون حقه‌بازی و کلک نیاز ندارد ولی انسانی که دروغ می‌گوید نبض و اعصاب و فکرش به هم می‌ریزد، بهشت رفتن آسان است ولی خیانت و گناه سبب مشکلات زیادی برای روح و جسم می‌شود و سبب دوری از بهشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با رحمت خداوند بهشت رفتن تعجب ندارد و غیر از این باشد عجیب است، ارتباط با خدا و پیامبر(ص) و همچنین ائمه معصومین (ع) همواره در همه امور زندگی مورد تأکید باشد و از خداوند بخواهیم به ما ایمان بدهد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]