[ad_1] حجت‌الاسلام فرحزاد: امام صادق(ع) معارف دین را توسعه و به دست شیعیان رساندند به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد در ویژه‌برنامه شهادت امام صادق(ع) که در امام‌زاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) میراث معنوی بی‌نظیری برای شیعیان به‌جای گذاشتند. وی افزود: امام صادق(ع) ازجمله ائمه معصومینی است که شرایط برای […]

[ad_1]

حجت‌الاسلام فرحزاد: امام صادق(ع) معارف دین را توسعه و به دست شیعیان رساندند

حجت‌الاسلام فرحزاد: امام صادق(ع) معارف دین را توسعه و به دست شیعیان رساندند

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد در ویژه‌برنامه شهادت امام صادق(ع) که در امام‌زاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) میراث معنوی بی‌نظیری برای شیعیان به‌جای گذاشتند.

وی افزود: امام صادق(ع) ازجمله ائمه معصومینی است که شرایط برای ایشان فراهم شد و معارف دین را توسعه و به دست امت رساندند، یکی از اقدامات بزرگ ایشان تربیت شاگردان فوق‌العاده است که بیش از ۴ هزار شاگرد تربیت کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدامات امام صادق(ع) در ترویج معارف اهل‌بیت(ع) بیان کرد: از برخی از امامان و معصومین روایت کم داریم  ولی از امام صادق(ع) حدود ۴۰ هزار حدیث و روایت به دست ما رسیده است، ششمین امام همام در نشر مکتب تشیع زحمات بی‌نظیری کشیدند.

فرحزاد عنوان کرد: ابوحمزه ثمالی ۴ امام معصوم را درک کرده که یکی از این امامان امام صادق(ع) است، شخصی خدمت ابوحمزه رسید و به ایشان گفت امام صادق(ع) فرمودند به دیدن من بیا و خدمت امام(ع) شرفیاب شد، حضرت خطاب به ایشان فرمودند ای ابوحمزه من هنگامی‌که تو را می‌بینم قلبم راحت می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده عفت و تقوا و پاکی ابوحمزه بوده است.

وی با اشاره به جایگاه بی‌نظیر آیات الهی ادامه داد: قرآن نقشه‌راه است و صراط مستقیم را به ما نشان می‌دهد، امیرالمؤمنین(ع) در عمل سلمان و ابوذر را تربیت کردند تا حقیقت قرآن را به مردم نشان دهند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از شاگردان امام صادق(ع) خدمت ایشان شرفیاب شد و خطاب به امام(ع) فرمود آن‌قدری مطیع شما هستم که اگر شما اناری از درختی به من بدهید و بگویید نصف انار حرام و نصف دیگر حلال است این موضوع را می‌پذیریم.

فرحزاد بابیان اینکه اگر انسان گناهکار اشکالات و گناهان خود را بپذیرد بسیاری از مشکلات حل می‌شود، بیان کرد: امام باقر(ع) فرمودند به خدا قسم کسی از گناه نجات پیدا نمی‌کند مگر اینکه در مرحله نخست بگوید که اشتباه کرده‌ام و اقرار به گناه بکند.

وی گفت: یکی از سفارشات امام صادق(ع) توجه به امام زمان(ع) و یاد امام(عج) و آمادگی امت برای ظهور است، شخصی به امام جعفر صادق(ع) فرمود آن امامی که وعده دادند متولدشده است که امام صادق فرمودند ولی خدا و کسی که قیام حق می‌کند هنوز متولد نشده ولی اگر من امام صادق(ع) آن زمان را درک کنم در طول حیات وزندگی خدمتگذار این امام خواهم بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: کسی که دوست دارد از اصحاب امام زمان(عج) باشد باید برای ظهور دعا کند و عمل به تقوا، پرهیز از گناه و اخلاق پسندیده داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]