[ad_1] حجت الاسلام رفیعی:بدحجابی زیبنده شهر مذهبی قم نیست به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بامداد دوشنبه در مراسم احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در این شب حضرت علی (ع) به شهادت می‌رسد، همچنین این شب شأن نزول دارد و […]

[ad_1]

حجت الاسلام رفیعی:بدحجابی زیبنده شهر مذهبی قم نیست

حجت الاسلام رفیعی:بدحجابی زیبنده شهر مذهبی قم نیست

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بامداد دوشنبه در مراسم احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در این شب حضرت علی (ع) به شهادت می‌رسد، همچنین این شب شأن نزول دارد و خداوند آن را برتر از ۸۰ سال قرار داده و آنچه که بیش از پیش اهمیت دارد، همه شرایط برای تقویت معرفت فراهم است.

وی با اشاره به اینکه تعبیر سستی و بی ارادگی در روایات به صورت فراوان به آن اشاره شده است، تصریح کرد: تفریط، فرصت سوزی و کسالت از جمله مواردی است که از آنها یاد شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه پنج نوع تنبلی را برشمرد و گفت: تنبلی در دین، تنبلی اجتماعی، تنبلی در مطالعه از جمله مواردی است که می‌شود به آن اشاره کرد.

وی با تبیین مسئله تنبلی در دین، عنوان کرد: برخی افراد در مسائل دینی تنبل هستند و واجبات مانند اقامه نماز و به جا آوردن روزه و یا دادن خمس و زکات را کسالت بار انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه با تبیین تنبلی اخلاقی، گفت: برخی افراد دارای مشکلات کینه دیرینه و یا اخلاق بد با خانواده و فرزندان هستند و نمی‌توانند تنبلی را کنار بگذارند و حسن خلق داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به روایتی از امام علی (ع) اشاره و تصریح کرد: «کسی که نفسش را رها کند نابود می شود» و این مسئله‌ای است که باید همواره به آن توجه داشت.

در جامعه ما بخشی از فقر ناشی از تنبلی و بیکاری است

این کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: علامه مجلسی (ره) در بحارالانوار ذکر کرده است که امیرالمومنین (ع) در بستر بیماری آیه «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی» را ذکر می‌کردند که باید به آن توجه داشت.

وی در ادامه از دیگر تنبلی‌ها را تنبلی اجتماعی ذکر و بیان کرد: برخی اشخاص نسبت به اطراف خود در جامعه بی تفاوت هستند و در خدمت به مردم تنبلی می‌کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه از دیگر تنبلی‌ها، تنبلی معیشتی است، گفت: در جامعه ما بخشی از فقر ناشی از تنبلی و بیکاری است که حس خدمت به خانواده در برخی افراد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تنبلی در مطالعه از دیگر موارد تنبلی است که موجب جهالت در جامعه می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) با تأکید بر اینکه اگر در حفظ ارزش‌های دینی تنبلی شود، جامعه را به انحطاط می‌کشد، گفت: بی حجابی‌ها و برخی رفتارهای غیرشئون در خیابان‌های قم دیده می‌شود که شایسته یک شهر مذهبی نیست.

وی با بیان اینکه سرقت از مال مردم و کلاهبرداری آتش است، تصریح کرد: در روایات آمده است کسی که از دنیا می‌رود فرشتگان و مردم سوالاتی دارند که فرشتگان می‌پرسند چه چیزی با خود به سرای آخرت آورده‌ای و مردم می‌پرسند چه چیزی باقی گذاشته است.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: بعد از معرفت، باور عمیق از راه‌های دوری از کسالت است و پس از آن محبت از موارد دیگری است که کسالت را دور می‌کند، زیرا اگر کسی به خداوند محبت داشته باشد برای رضایت او گناه نمی‌کند.

وی یادآور شد: اگر شخصی با نگاه به نیاز خود برای تقویت ارتباط نزدیک تر با خدا تلاش کند، کسالت از وی دور می‌شود، در غیر این صورت این سستی و کسالت به عادت تبدیل می‌شود که در این راستا مبارزه با عادات غلط عزم جدی را می‌طلبد.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]