[ad_1] حضور بیش از ۲ هزار عشایر در استان قم به گزارش شهرکریمه محمود تندرو با اشاره به جمعیت عشایر استان قم اظهار کرد: جمعیت عشایر استان دو هزار و ۲۲۵ نفر در قالب ۳۵۸ خانوار است، امرار معاش عشایر قم از طریق دامداری است و این عشایر در منطقه قمرود و حاشیه جاده قم […]

[ad_1]

حضور بیش از 2 هزار عشایر در استان قم

حضور بیش از ۲ هزار عشایر در استان قم

به گزارش شهرکریمه محمود تندرو با اشاره به جمعیت عشایر استان قم اظهار کرد: جمعیت عشایر استان دو هزار و ۲۲۵ نفر در قالب ۳۵۸ خانوار است، امرار معاش عشایر قم از طریق دامداری است و این عشایر در منطقه قمرود و حاشیه جاده قم تهران هستند.

وی ادامه داد: بحث تامین آب مورد نیاز عشایر مستقر در حاشیه جاده قم تهران، مدت زمان زیادی است که راکد مانده است و به دنبال اجرای طرحی در این خصوص برای حل مشکل عشایر هستیم. این طرح براساس برآورد شرکت آب و فاضلاب نیاز به ۶۲ میلیارد تومان اعتبار دارد.

رئیس اداره امور عشایری استان قم افزود: در طول مسیر جاده قم تهران، ذی نفعانی علاوه بر عشایر همچون شهرک صنعتی در زمینه آب وجود دارد و به همین دلیل باید سهم هر ذی نفع برای اجرای طرح آبرسانی در طول این مسیر مشخص شود، اجرای طرح در این خصوص در دستور کار مدیریت استان قم است.

وی خاطرنشان کرد: عشایر در منطقه قمرود در زمینه آب، مشکل دارند و طرحی برای تامین آب شرب مردم عشایر در این منطقه وجود دارد، هم اکنون تامین آب برای دام سبک و شتر عشایر در منطقه قمرود به صورت سیار انجام می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]