×
×

شهرکریمه – حضور ۱۳ هزار تبعه خارجی بی سواد در استان قم

  • کد نوشته: 24891
  • [ad_1] حضور ۱۳ هزار تبعه خارجی بی سواد در استان قم به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به موانع سوادآموزی در استان قم اظهار کرد: یکی از موانع ریشه کنی بی سوادی در قم در اختیار نداشتن مشخصات بی سوادان استان به صورت اسمی است و باید سازمان مدیریت و […]

    شهرکریمه – حضور ۱۳ هزار تبعه خارجی بی سواد در استان قم
  • [ad_1]

    حضور 13 هزار تبعه خارجی بی سواد در استان قم

    حضور ۱۳ هزار تبعه خارجی بی سواد در استان قم

    به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به موانع سوادآموزی در استان قم اظهار کرد: یکی از موانع ریشه کنی بی سوادی در قم در اختیار نداشتن مشخصات بی سوادان استان به صورت اسمی است و باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم این اطلاعات ثبت شده از بی سوادان را در اختیار نهضت سوادآموزی برای آموزش قرار بدهد.

    وی ادامه داد: بی سوادان در استان قم باید به ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی رغبت پیدا کنند، نیروهای نهضت سوادآموزی هنوز هم به صورت خانه به خانه به درب منازل مردم مراجعه می‌کنند تا بی سوادان را به شرکت در کلاس‌های سوادآموزی تشویق کنند.

    معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه همه خدمات نهضت سوادآموزی به افراد بی سواد به صورت رایگان است افزود: در استان نباید حتی یک نفر بازمانده از تحصیل در گروه سنی لازم التعلیم داشته باشیم و باید انسداد کامل بی سوادی محقق شود، نباید یک کودک بین سنین ۶ تا ۹ سال از تحصیل در استان باز بماند.

    قاسمی نیا با اشاره به جایگاه استان قم در سواد آموزی در کشور اظهار کرد: این استان جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه نرخ با سوادی است، البته هنوز در قم کودکانی داریم که از تحصیل بازماندند، این کودکان یا به مدرسه نرفتند یا ترک تحصیل کردند.

    وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۳ هزار نفر از بی سوادان استان قم براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، اتباع خارجی هستند و این اتباع هم زیرپوشش برنامه‌های نهضت سوادآموزی در استان قرار دارند.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.