×
×

شهرکریمه – حفظ ریل راه‌آهن قم در داخل شهر باعث توسعه و آبادانی می‌شود

  • کد نوشته: 23020
  • [ad_1] حفظ ریل راه‌آهن قم در داخل شهر باعث توسعه و آبادانی می‌شود به گزارش شهرکریمه محسن اعتماد افزود: امروز همه کشورها به دنبال ایجاد «شهر ریل پایه» و توسعه راه‌آهن در داخل شهر هستند، زیرا مزیت‌های راه‌آهن ازجمله امنیت، ایمنی، کاهش مصرف سوخت، تصادفات و آلاینده‌ها باعث توسعه و آبادانی و کاهش مشکلات شهری […]

    شهرکریمه – حفظ ریل راه‌آهن قم در داخل شهر باعث توسعه و آبادانی می‌شود
  • [ad_1]

    حفظ ریل راه‌آهن قم در داخل شهر باعث توسعه و آبادانی می‌شود

    حفظ ریل راه‌آهن قم در داخل شهر باعث توسعه و آبادانی می‌شود

    به گزارش شهرکریمه محسن اعتماد افزود: امروز همه کشورها به دنبال ایجاد «شهر ریل پایه» و توسعه راه‌آهن در داخل شهر هستند، زیرا مزیت‌های راه‌آهن ازجمله امنیت، ایمنی، کاهش مصرف سوخت، تصادفات و آلاینده‌ها باعث توسعه و آبادانی و کاهش مشکلات شهری می‌شود.

    وی تصریح کرد: جمع‌آوری راه‌آهن از داخل شهر مساوی است با افزایش ترافیک، مصرف سوخت و آلودگی هوا که هرکدام تبعات بسیاری دارد.

    وی توسعه ریل داخل شهر را از رویکردهای مهم توسعه پایدار عنوان و اضافه کرد: ایستگاه راه‌آهن قم کمتر از ۸۰۰ متر با حرم مطهر حضرت معصومه(س) فاصله دارد و روزانه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ تن در این ایستگاه سوار قطار و یا از قطار پیاده می‌شوند که نسبت به سه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش‌یافته و نشان‌دهنده اقبال مردم به استفاده از قطار است.

    به گفته اعتماد، سالانه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن توسط راه‌آهن قم جابه‌جا می‌شوند که این رقم امروز به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده‌است.

    وی افزود: در تلاش هستیم اطراف ایستگاه راه‌آهن ایستگاه‌هایی ازجمله تاکسی، ‌اتوبوس و دوچرخه نیز تعبیه شود تا مسافران با سهولت بیشتری در مسیر ایستگاه راه‌آهن تردد کنند.

    وی گفت: راه‌آهن قم سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسیده‌است که از سویی باعث آبادانی در منطقه شده و از سوی دیگر ساخت غیرمجاز خانه در محدوده حریم راه‌آهن باعث مشکلاتی شده و ساکنان حاشیه ریل از سروصدا و لرزشی که عبور قطارها ایجاد می‌کند، گلایه دارند.

    مدیرکل راه‌آهن قم افزود: مردم ساکن حاشیه ریل برای خانه‌سازی حداقل باید فاصله ۵۰ متری از ریل راه‌آهن را رعایت می‌کردند، ولی متاسفانه خانه‌ها بدون مجوز راه‌آهن احداث‌شده است.

    وی اضافه کرد: احداث زیرگذر، روگذر و دیوارکشی ازجمله راهکارهایی است که اداره کل راه‌آهن برای تسهیل در عبور و مرور و رضایتمندی ساکنان محدوده ریل انجام داده‌است.

    وی ادامه داد: از دستگاه‌های دیگر به‌ویژه شهرداری نیز انتظار می‌رود تا در ارائه خدمات شهری مانند احداث دیوارهای عایق صوت در این مناطق که باعث سهولت در رفت‌وآمد ساکنان می‌شود، ‌تلاش نمایند.

    اعتماد گفت: قطارهای حومه‌ای یکی از پرطرفدارترین قطارها از قم به تهران و بلعکس است که روزانه چهار رام قطار از قم به تهران می‌رود و چهار رام قطار نیز همین مسیر را برمی‌گردد که در آینده این تعداد به ۶ تا هفت رام در روز افزایش خواهد یافت.

    به گفته وی، ‌روزانه سه رام قطار از قم به سمت مشهد و بلعکس حرکت می‌کند که ظرفیت تمام قطارها تکمیل می‌باشد.

    در حال حاضر راه‌آهن قم ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۴۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه اصلی و یک ایستگاه رابط است.

    اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.