[ad_1] حمایت‌های رهبر معظم انقلاب برای حوزه روحیه بخش است به گزارش شهرکریمه آیت الله علیرضا اعرافی امروز در نخستین مجمع عمومی انجمن مطالعات فضای مجازی که در سالن آیت الله حائری برگزار شد، عنوان کرد: امیدواریم که مردم ما بتوانند بر اساس پروتکل‌های بهداشتی موفق به اقامه عزا بشوند. وی افزود: محرم امسال موقعیت […]

[ad_1]

حمایت‌های رهبر معظم انقلاب برای حوزه روحیه بخش است

حمایت‌های رهبر معظم انقلاب برای حوزه روحیه بخش است

به گزارش شهرکریمه آیت الله علیرضا اعرافی امروز در نخستین مجمع عمومی انجمن مطالعات فضای مجازی که در سالن آیت الله حائری برگزار شد، عنوان کرد: امیدواریم که مردم ما بتوانند بر اساس پروتکل‌های بهداشتی موفق به اقامه عزا بشوند.

وی افزود: محرم امسال موقعیت جدید را رقم زده و ما باید هم بتوانیم عزای امام حسین(ع) را صیانت کنیم و هم به سلامت و بهداشت توجه کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: از پیام آیت الله مکارم شیرازی تشکر می کنیم؛ همچنین حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در این مسیر برای ما روحیه بخش است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: حوزه ما مولد علم بوده و در تاریخ گذشته یگانه نهادی بود که همه علوم و دانش‌های عصر را تصدی گری می‌کرد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه علاوه بر بعد دانش بنیانی، از بعد لطافت روحی برخوردار بودند، در کنار آن حوزه‌ها همواره سیاسی بوده‌اند.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشته، مجموع حرکت حوزه بسیار ارزشمند بوده و قم همه تجربیات گذشته را در ۱۰۰ سال اخیر بازتولید کرده است.

آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: نظام اسلامی از ممیزات حوزه علمیه بوده و در این فهرست بلند از ممیزات حوزه، شاهد پیشرفت‌های عظیم سخت افزاری و نرم افزاری هستیم.

وی تصریح کرد: مدیریت حوزه‌های علمیه وظیفه خود می‌داند که راه و رسم اصیل برای پیشبرد اندیشه‌های اسلامی را تداوم ببخشد، در فصل اخیر از مدیریت حوزه‌های علمیه، شعار کلان «بازآفرین حوزه در فضای مجازی» شناخته شد.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: برای نخستین بار در درختواره رشته‌های حوزه که قریب به ۴۰۰ رشته و گرایش است، چند سند پیش‌بینی شد که در حوزه مباحث اخلاقی، فقهی و حقوقی مربوط به فضای مجازی قرار دارد.

آیت الله اعرافی یادآور شد: یکی از اضلاع مهم در آینده بشر، هوش مصنوعی است؛ دیگری مربوط به فضای مجازی بوده که امروز فرآیند انتخابات آن برای حوزه انجام می شود.

وی تاکید کرد: ریل گذاری و گفتمان سازی در حوزه فضای مجازی از وظایف انجمن مطالعات فضای مجازی است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]