×
×

شهرکریمه – حمایت اساتید سطوح عالی حوزه از اقدامات رئیس قوه قضائیه

  • کد نوشته: 22412
  • [ad_1] حمایت اساتید سطوح عالی حوزه از اقدامات رئیس قوه قضائیه به گزارش شهرکریمه اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم از اقدامات قاطع رئیس قوه قضائیه حمایت و از مسئولان دستگاه‌های دیگر خواستند از کارشکنی در برابر این اقدامات انقلابی دست‌بردارند. در پایان اجلاسیه اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه […]

    شهرکریمه – حمایت اساتید سطوح عالی حوزه از اقدامات رئیس قوه قضائیه
  • [ad_1]

    حمایت اساتید سطوح عالی حوزه از اقدامات رئیس قوه قضائیه

    حمایت اساتید سطوح عالی حوزه از اقدامات رئیس قوه قضائیه

    به گزارش شهرکریمه اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم از اقدامات قاطع رئیس قوه قضائیه حمایت و از مسئولان دستگاه‌های دیگر خواستند از کارشکنی در برابر این اقدامات انقلابی دست‌بردارند.

    در پایان اجلاسیه اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم بیانیه‌ای صادر شد که متن آن بدین شرح است:

    خدا را شاکریم که عنایات خاص اش را نصیب ملت ایران نمود و توفیق اقامه اولین نظام حکومت اسلامی را پس از هزار سال به پیشوایی مرجعیت عظیم جهان تشیع امام خمینی(ره) عنایت فرمودهو حوزه‌های علمیه و عالمان دینی و اساتید و طلاب با پوشیدن کسوت روحانیت افتخار خدمتگذاری بیشتر ارائه فرهنگ دینی به جامعه و نظام اسلامی را یافتند.

    اجلاس سالانه اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم که در تاریخ ۹۸.۰۸.۲۳ ‌‌با موضوع رسالت آینده اساتید سطوح عالی حوزه در گام دوم انقلاب با تشکیل چهار کمیسیون به مشورت و تبادل‌نظر پیرامون وظایف اساتید نسبت به طلاب و حوزویان و نظام اسلامی و ملت عزیز ایران برگزار شد، بیانیه پایانی خویش را با مواضع ذیل اعلام می‌نمایند.

    ۱. رشد و ارتقاء جامعه انسانی در بعد عبودیت و معنویت و اخلاق، فلسفه خلقت انسان و بعثت پیامبران الهی بوده و تخلق آحاد جامعه به اخلاق فاضله قله تکامل انسانیت است. ما ضمن تأکید بر تلاش بیشتر عموم اساتید حوزه‌های علمیه در تزکیه اخلاقی و تعمق فضائل معنوی طلاب از همه مسئولان دستگاه‌های فرهنگی مانند صداوسیما، وزارت خانه‌های ارشاد، علوم، آموزش و پرورش و مسئولان فضای مجازی و دیگر نهادهای ذیربط می‌خواهیم با طراحی برنامه‌های ارتقاء تربیت اخلاقی جامعه به مبارزه و ریشه‌کنی همه مفاسد اخلاقی اقدام کنند. مسئولان دستگاه‌های نظام لازم است توجه کنند که آزاد گذاشتن افراد در ابتذال اخلاقی نه تنها خدمت به آن‌ها نیست بلکه مصوبات اجراء توطئه‌های فریبکارانه دشمنان جهان اسلام برای نابودی امت اسلامی می‌باشد.

    ۲. سبک زندگی جامعه اسلامی باید الهام گرفته از الگوی انسان کامل و اسوه قرانی یعنی حضرت محمد (ص) و ائمه معصومین علیهم‌السلام باشد، تهاجم فرهنگی غرب برای تغییر سبک زندگی و ایجاد بحران هویت و غرب‌زدگی و تقلید کورکورانه از غرب واقعیت تلخی است که در تولید انواع لباس‌ها، تابلوها، غذاها، اسم‌های فرزندان، و اماکن و برنامه‌های آموزشی و تربیتی کودکان و دانش آموزان و فیلم‌ها و سریال‌ها قابل‌مشاهده است ما از همه مسئولان ذیربط انتظار داریم با همه این جلوه‌های فریبنده غربی مبارزه نموده و سبک زندگی اسلامی را محقق سازند حوزه‌های علمیه آمادگی خویش را برای هرگونه همکاری در اسلامی سازی سبک زندگی با همه نهادها اعلام می‌دارد.

    ۳. مجموعه دستاوردهای تمدن در جهان معاصر محصول تولید علم و گسترش قلمرو انواع رشته‌های دانشی است، ما ضمن تأکید بر تطبیق هرچه بیشتر محتواهای دروس نظام‌های آموزشی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با نیازهای واقعی معاصر جامعه از مسئولان مراکز آموزشی و علمی کشور می‌خواهیم با عزم راسخ گام‌های بلندی را در جهت تولید علم و گسترش دامنه علوم برداشته تا ایران اسلامی در رقابت علمی کشورهای جهان به بالاترین رتبه‌ها دست یابد

    ۴. اجرای قسط و عدالت در جامعه طبق آیات صریح قران کریم یکی از مهم‌ترین اهداف رسالت همه پیامبران الهی در تاریخ بوده، چنانکه ظلم‌ستیزی و پرهیز از ظلم‌پذیری مورد تأکید قران قرار گرفته است. اکنون که با الطاف الهی نظام اسلامی ایران استقرار و ثبات لازم را پیدا کرده و در قطع ایادی دول غارتگر غربی از ذخائر ملی و حمایت از طبقات محروم جامعه موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است شایسته است رؤسای قوای سه‌گانه و مسئولان همه دستگاه‌های مربوطه در جهت گسترش عدالت در همه زمینه‌های اقتصادی، تولیدی، تجاری، بانکی، آموزشی، علمی و اداری کشور و مبارزه شدید با تمامی مفسدان اقتصادی و اختلاس کنندگان بیت‌المال در هر رتبه و جایگاهی هستند اقدامات جدی انجام دهند. ما ضمن حمایت از اقدامات قاطع ریاست ‌قوه قضائیه ‌آیت‌الله رئیسی و همکاران شجاع ایشان از دیگر مسئولان دستگاه‌های نظام انتظار داریم نه تنها از کارشکنی در برابر این رویکرد انقلابی قوه قضائیه دست برداشته، بلکه ضمن کمال همکاری با آنان جهت پاک‌سازی دستگاه‌های نظام اسلامی از عناصر ناصالح و نفوذی، مسائل اختلافی خویش را بجای طرح در فضای عمومی جامعه که موجب یاس مردم می‌شود در جلسات خصوص مسئولان مطرح کرده و با وحدت نظر تحت اشراف رهبر فرزانه امام خامنه‌ای به خدمتگزاری برای ملت بپردازند.

    ۵. استقلال کشور اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که خون صدها هزار شهید گلگون‌کفن به پای آن ریخته شده، بر نسل کنونی و نسل‌های آینده واجب است طبق فرمان خداوند در قران کریم به لزوم سلطه‌ستیزی کافران در برابر فزون طلبی‌های دول استعماری به‌ویژه امریکای جهان خوار از آن پاسداری نمایند.

    ما اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم از همه مسئولان عالی‌رتبه نظام به‌ویژه دستگاه‌های دیپلماسی و ارتباطات خارجی کشور انتظار داریم با توکل بر قدرت لایزال الهی و اعتماد به اراده و مقاومت ملت دلاور و مؤمن ایران از زرق وبرق قدرت‌های پوشالی آمریکا و دیگر دول غربی و تهدیدهای نظامی و تحریم‌های اقتصادی آن‌ها نهراسیده و در شناخت و معرفی احکام شریعت اسلام نسبت به محدوده و ضوابط روابط با بیگانگان و مسئله صلح و معاهده و قرارداد با پیمان‌شکنان بجای تحلیل‌های عادی نظرات اجتهادی مرجعیت و ولایت و حوزه‌ها را راهنمای خویش قرار داده و بجای نگاه امیدوارانه به خارج، همت خویش را به تقویت بنیه داخلی به‌ویژه نسل ارزشمند جوان و اجراء اقتصاد مقاومتی معطوف داشته و ذره‌ای از سیاست‌گذاری‌های حکیمانه رهبر حکیم نظام پا فراتر نگذاشته که در آن صورت ملت ایران و شهدا گلگون‌کفن و قضاوت تاریخ آینده، آنان را نخواهد بخشید.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.