[ad_1] خسارت سنگین کرونا به هنرمندان و اهالی فرهنگ قم / پرداخت ۱۰۰ فقره تسهیلات به خبرنگاران به گزارش شهرکریمه سید موسی حسینی کاشانی امروز در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: تاکنون ۱۸ جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان پیرامون کرونا شکل‌گرفته […]

[ad_1]

خسارت سنگین کرونا به هنرمندان و اهالی فرهنگ قم / پرداخت ۱۰۰ فقره تسهیلات به خبرنگاران

خسارت سنگین کرونا به هنرمندان و اهالی فرهنگ قم / پرداخت ۱۰۰ فقره تسهیلات به خبرنگاران

به گزارش شهرکریمه سید موسی حسینی کاشانی امروز در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: تاکنون ۱۸ جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان پیرامون کرونا شکل‌گرفته و این شورا با ۱۱۲ مصوبه و پیگیری منسجم یکی از شوراهای اطلاع‌رسانی موفق در سطح کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: مصوبات خوبی در شورای فرهنگ عمومی نیز پیرامون ضرورت توجه به پروتکل‌های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت و در نماز جمعه نیز توصیه‌های خوبی در جهت پایبندی مردم به رعایت بهداشت ارائه شد و نمازگزاران نیز نماز را با ماسک می‌خوانند.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ‌سازی به‌طورجدی دنبال شود به‌ویژه اینکه تغییر سبک زندگی متناسب با کرونا، نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی وسیعی دارد و در این میان رسانه دارای جایگاه بسیار والایی در فرهنگ‌سازی است.

حسینی کاشانی با بیان اینکه در راستای فرهنگ‌سازی ۵۰۰ سی دی آموزشی بین اصحاب رسانه در جهت ارتقای سطح آگاهی شهروندان و تولید محتوا از طرف علوم پزشکی توزیع‌شده است، ابراز کرد: یکی از برنامه‌های مهم در مسیر فرهنگ‌سازی، شناسایی ده واحد نانوایی برتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بوده که به‌زودی تجلیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه رسانه‌ای که در دوران شیوع کرونا تشکیل‌شده بود اخیراً به دلیل افزایش شیوع کرونا در قم در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی فعال‌شده است و گزارشات خوبی انجام می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: شهروند الکترونیک از دغدغه‌های جدی است و باید در جهت کاهش حضور مردم در سازمان‌ها و ادارات و توسعه خدمات مورد توجه قرار بگیرد.

حسینی کاشانی بیان کرد: بسیاری از مشاغل با شیوع کرونا آسیب بسیار جدی دیده‌اند که تأمین تسهیلات قرض‌الحسنه برای جبران بخشی از این آسیب نیاز به مساعدت و همراهی مسئولان دارد.

وی عنوان کرد: با دستور استاندار قم، تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۰۰ خبرنگار استان قم در جهت جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا پرداخت شد و امیدواریم سایر اهالی هنر و فرهنگ نیز بتوانند از این تسهیلات برخوردار باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این چند ماه تعطیل بود و این امر لطمات زیادی به هنرمندان وارد کرد.

وی گفت: با پیگیری انجام‌شده ۵۷ تن از فعالان هنر و فرهنگی از تسهیلات کرونایی استفاده کردند، دراین‌باره پیگیری اعطای وام به دیگر فعالان مرتبط با این عرصه هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]