×
×

شهرکریمه – خط‌ ونشان فرماندارقم برای فروشگاه‌های بزرگ؛ نکات بهداشتی رعایت نشود تعطیل می‌شوید

  • کد نوشته: 29284
  • [ad_1] خط‌ ونشان فرماندارقم برای فروشگاه‌های بزرگ؛ نکات بهداشتی رعایت نشود تعطیل می‌شوید به گزارش شهرکریمه مرتضی حیدری در جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه در سالن جلسات فرمانداری، با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: به دنبال شناسایی بخشی از شهروندان قمی که […]

    شهرکریمه – خط‌ ونشان فرماندارقم برای فروشگاه‌های بزرگ؛ نکات بهداشتی رعایت نشود تعطیل می‌شوید
  • [ad_1]

    خط‌ ونشان فرماندارقم برای فروشگاه‌های بزرگ؛ نکات بهداشتی رعایت نشود تعطیل می‌شوید

    خط‌ ونشان فرماندارقم برای فروشگاه‌های بزرگ؛ نکات بهداشتی رعایت نشود تعطیل می‌شوید

    به گزارش شهرکریمه مرتضی حیدری در جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه در سالن جلسات فرمانداری، با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: به دنبال شناسایی بخشی از شهروندان قمی که به مسافرت رفته بودند در حال بازگشت هستند و عده‌ای که باوجود ممنوعیت ورود به شهر، به هر دلیلی وارد قم می‌شوند؛ به‌صورت هوشمند هستیم.

    فرماندار قم با مطلوب ارزیابی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان گفت: برخی در این طرح معتقدند باید تمامی صنوف بسته شوند و پرنده‌ای در شهر پر نزند، درحالی‌که انجام این کار منطقی نبوده و امکان‌پذیر نیست.

    وی بیان کرد: اداره صمت، سازمان بازرسی، اتاق اصناف، تعزیرات و دستگاه قضایی با تمام قدرت در این طرح ورود کرده و با صنوف متخلف برخورد کرده‌اند، اما باید بپذیریم که با یک طیفی مواجه هستیم که محل روزی‌شان را می‌بندیم، درنتیجه در این زمینه باید صداوسیما ورود کرده و با برنامه‌های مختلف در اقناع‌سازی مردم یاری برساند.

    حیدری تأکید کرد: باید به‌صورت سخت‌گیرانه اماکنی که محل تجمع هستند را بست و نباید در این زمینه تسامح داشته باشیم؛ سوهان فروشی‌ها، قنادی‌ها و آجیل‌فروشی‌ها اصنافی هستند که با روش منطقی و حساب‌شده و با رعایت موازین بهداشتی می‌توانند محصولات خود را در اختیار مردم قرار دهند.

    فرماندار قم گفت: تیم بازرسی باید با جدیت ورود کرده و اقدام به پلمپ و بستن هر یک از این فروشگاه‌ها، ولو اینکه یک مورد را هم رعایت نکردند، کند؛ اگر با این شیوه فروشگاه‌های  متخلف را تعطیل کنیم تا حدی عدالت را رعایت کرده‌ایم.

    وی ادامه داد: بستن فروشگاه‌ها به معنای نبود کالا و یا تمام شدن آن نیست، بلکه این کار به این معناست که این فرد با عدم رعایت مسائل بهداشتی متخلف بوده و حفظ جان مردم برایش مهم نیست بنابراین باید تعطیل شوند.

    حیدری ابراز کرد: تمامی اصنافی که از طریق تجارت الکترونیک می‌توانند فعالیت کنند مشکلی نداشته و می‌توانند کالاها و محصولات خود را به‌صورت اینترنتی به فروش برسانند.

    فرماندار قم مطرح کرد: تعویض‌روغنی‌ها، صافکاری‌ها و مکانیکی‌ها می‌توانند برابر بخش‌نامه باز باشد اما باید این مغازه‌ها به‌شرط خودداری از تجمعات به فعالیت خود ادامه دهند.

    حیدری در خصوص نحوه فعالیت سوهان‌پزان و قنادان نیز اظهار داشت: این صنوف نیز با رعایت مسائل بهداشتی اگر به‌صورت اینترنتی کارها را به دست مشتری برسانند هیچ ایرادی ندارد. سفارشات را به‌صورت تلفنی گرفته و به‌وسیله پیک ارسال کنند.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.