[ad_1] درآمد گمرکات قم در سال جاری به ۹۲۰ میلیارد ریال رسید به گزارش شهرکریمه محمد خلیلی بیان کرد: از مجموع کل درآمد این مدت، مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال درآمد استانی بوده است. وی بیان کرد: در این مدت در بخش صادرات ۲۴ […]

[ad_1]

درآمد گمرکات قم در سال جاری به ۹۲۰ میلیارد ریال رسید

درآمد گمرکات قم در سال جاری به ۹۲۰ میلیارد ریال رسید

به گزارش شهرکریمه محمد خلیلی بیان کرد: از مجموع کل درآمد این مدت، مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال درآمد استانی بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت در بخش صادرات ۲۴ هزار و ۹۹۸ تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی، هیدروکربن و چسب چوب به ارزش ۲۷ میلیون دلار صادر شده است.

وی ادامه داد: عمده کشورهای هدف صادراتی کالاهای تولید شده در قم کشورهایی همچون عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان، ازبکستان هستند.

خلیلی گفت: همچنین در بخش واردات نیز در این مدت ۱۰ هزار تن کالا از قبیل خودرو سواری، اجزا و قطعات موتور سیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم آرایشی و بهداشتی وارد استان شده است.

وی بیان کرد: عمده واردات انجام شده به قم در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری، از طریق کشورهایی همچون کره، چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن صورت گرفته و در این مدت ۴۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان به کشور وارد شده است.

وی ادامه داد: در بخش ترانزیت نیز طی ۲ ماه یاد شده مقدار ۱۰ هزار و ۳۱۶ تن کالا از سایر گمرکات کشور به گمرکات استان قم ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

خلیلی گفت: همچنین پیرامون موضوعات قضائی نیز تعداد ۲۷ فقره پرونده مضنون به قاچاق به ارزش ۱۲۰ هزار و ۶۷۰ میلیون ریال در گمرکات استان قم تشکیل شده است.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]