×
×

شهرکریمه – درک شرایط موجود مهمترین اولویت مبلغان دینی است

  • کد نوشته: 14969
  • [ad_1] درک شرایط موجود مهمترین اولویت مبلغان دینی است  به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری در هم اندیشی شیوه‌های تبلیغ در ضیافت الهی و شیوه اجرایی طرح افق در امامزادگان استان قم که با حضور مبلغین و مسئولان فرهنگی بقاع متبرکه در این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: در امر تبلیغ و ترویج […]

    شهرکریمه – درک شرایط موجود مهمترین اولویت مبلغان دینی است
  • [ad_1]

    درک شرایط موجود مهمترین اولویت مبلغان دینی است

    درک شرایط موجود مهمترین اولویت مبلغان دینی است

     به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری در هم اندیشی شیوه‌های تبلیغ در ضیافت الهی و شیوه اجرایی طرح افق در امامزادگان استان قم که با حضور مبلغین و مسئولان فرهنگی بقاع متبرکه در این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: در امر تبلیغ و ترویج دین، درک شرایط موجود یکی از مهمترین مسائل است.

    وی افزود: لازم است مبلغان بدانند آنچه را می‌گویند، باید مطابق شرایط زمانه باشد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم گفت: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده، دشمنان همه توانشان را برای مشکل‌آفرینی بکار گرفته‌اند یا اینکه بر اثر ندانم‌کاری‌های داخلی، معضلاتی به وجود آمده است ولی آنچه اهمیت دارد این است که روحانیت و مبلغان دینی، با وجود همه تبلیغاتی که علیه‌شان می‌شود و گاهی اوقات حرف‌های تند و تیزی را هم می‌شنوند، می‌دانند که چشم امید مردم به آنهاست.

    وی ادامه داد: عموم افراد جامعه دوای درد خود را در گفتار و رفتار و اعمال روحانیت جستجو می‌کنند، این یک واقعیت است که مردم ایران به روحانیون اعتقاد دارند و حتی اگر با کلام تند برخورد می‌کنند ولی اعتقادشان را از دست نداده‌اند.

    اسکندری با اشاره به لزوم مواجهه نرم و محبت‌آمیز روحانیون و مبلغان دینی با مردم عنوان کرد: یکی از ترفندهای دشمنان این است که القا کنند روحانیون جایگاهی در جامعه ندارند و حرفشان تاثیرگذار نیست تا خودشان مدیریت امور را بر عهده بگیرند.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: درک شرایط موجود و انطباق برنامه‌های تبلیغی با اوضاع زمانه و توجه به این نکته که مردم همچنان به روحانیت امیدوارند، اولویت کاری مبلغان است.

    وی گفت: برای اینکه امید داخلی را افزایش دهیم و دشمنان را مأیوس کنیم، باید راه و روش سلف صالح یعنی علما و روحانیت شیعه در طول تاریخ را ادامه دهیم چرا که مردم‌داری و صمیمیت با اقشار مختلف، رمز موفقیت آنها بوده است.

    اسکندری سعه صدر را یکی از عوامل موفقیت مبلغان دینی دانست و تصریح کرد: مطمئن باشیم بهتر از مردم ایران در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود، هر چند عملکرد مسئولان گاهی اوقات مردم را ناراحت و عصبانی می‌کند ولی آنها اعتقاد خود را به مکتب اهل بیت(ع) از دست نداده‌اند و در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور یافته‌اند و حمایت کرده‌اند.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم دوستی با مردم را زمینه‌ساز تاثیرگذاری روحانیت در جامعه دانست و افزود: هر چه در مقابل مردم متواضع‌تر باشیم و دستور صریح قرآن را رعایت کنیم، نتیجه بهتری هم خواهیم گرفت.

    وی توجه به کودکان، نوجوانان و جوانان را از دیگر نکات حائز اهمیت تبلیغ دین برشمرد و گفت: آینده کشور از آن این اقشار است بنابراین باید آنها را در صراط مستقیم قرار داد تا مطمئن باشیم این انقلاب و کشور به دست صاحب اصلی آن می‌رسد.

    اسکندری خواستار تشویق قشر نوجوان و جوان به برنامه‌های مذهبی و دینی از سوی روحانیون شد و خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری که نوروز هر سال با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود اقدامات ارزشمندی صورت می‌گیرد که یکی از مهمترین آنها، توجه به کودکان و نوجوانان است.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: رهبر معظم انقلاب هم با نگاهی دوراندیشانه، تاکید فراوانی نسبت به برنامه‌های ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان دارند.

    وی هر مبلغ دینی در یک بقعه متبرکه را لشکری فرهنگی توصیف کرد و گفت: بیان احکام شرعی، پاسخگویی به سوالات و شبهات اعتقادی و دینی و مشاوره در امور مختلف خانوادگی را یکی از مهمترین وظایف مبلغان دینی دانست ضمن اینکه اهتمام به تبلیغ نماز و مسئله عفاف و حجاب هم جزو اولویت‌های کاری روحانیون است.

    اسکندری امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و افزود: باید این حس را در مردم به وجود آورد که نسبت به منکرات حساس باشند و برای امر به معروف و نیکی‌، پیشگام باشند.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سرمایه‌گذاری روی این مسئله موجب حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور خواهد شد گفت: لازم است در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشیم.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.