×
×

شهرکریمه – دستگیری سه شکارچی متخلف در تالاب مره قم

  • کد نوشته: 24604
  • [ad_1] دستگیری سه شکارچی متخلف در تالاب مره قم به گزارش شهرکریمه محمدرضا عابدی مقدم اظهار داشت: با شروع فصل مهاجرت پرندگان و میزبانی تالاب های استان قم از پرندگان آبزی و کنارآبزی، گشت و کنترل محیط بانان در این مناطق افزایش یافته است. وی با بیان اینکه در جریان گشت و کنترل تالاب‌های استان […]

    شهرکریمه – دستگیری سه شکارچی متخلف در تالاب مره قم
  • [ad_1]

    دستگیری سه شکارچی متخلف در تالاب مره قم

    دستگیری سه شکارچی متخلف در تالاب مره قم

    به گزارش شهرکریمه محمدرضا عابدی مقدم اظهار داشت: با شروع فصل مهاجرت پرندگان و میزبانی تالاب های استان قم از پرندگان آبزی و کنارآبزی، گشت و کنترل محیط بانان در این مناطق افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه در جریان گشت و کنترل تالاب‌های استان سه شکارچی متخلف به همراه سه قبضه اسلحه شناسایی و دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: از این متخلفان ۸ قطعه باقرقره شکم سیاه نیز کشف و پرونده تخلف آنها جهت رسیدگی به اداره حقوقی ارجاع داده شده است.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: با افزایش بهای حیوانات از لحاظ مطالبه ضرر و زیان، میزان بازدارندگی این جرائم زیست محیطی نیز افزایش یافته و قطعا هرگونه تخلف در زمینه نگهداری، خرید و فروش و شکار و صید جانوران وحشی را با جدیت پیگیری می کنیم.

    نتایج پژوهش گرد و غبار استان قم تا پایان سال مشخص می‌شود

    رئیس اداره آموزش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: گزارش نهایی و نتایج پژوهش در رابطه با گرد و غبار استان، تا پایان سال آماده ارائه خواهد بود.

    سید علی سیفی در سخنانی اظهار داشت: طرح پژوهشی با عنوان «مطالعه گرد و غبار استان قم با استفاده از سیستم سنجش از راه دور» به مدت دو سال است که در حال اجرا بوده و گزارش نهایی آن تا پایان سال آماده ارائه به مسؤولان و نهادهای ذیربط است.

    وی در ادامه افزود: این طرح پژوهشی به منظور شناسایی منابع تولید گرد و غبار در استان قم و منطقه مرکزی کشور اعم از بیابان ها، تالاب های خشک شده و دشت های نمکی و همچنین بررسی اثرات پدیده گرد و غبار بر سلامتی انسان و خسارات اقتصادی و اجتماعی آن در حال انجام است.

    رئیس اداره آموزش محیط زیست قم در پایان تصریح کرد: در این طرح پژوهشی که توسط دانشگاه قم انجام می شود، کانون ها و مسیرها، غلظت و مناطق تحت تأثیر گرد و غبار در استان قم و نیز روش های مدیریتی جهت پیشگیری از وقوع این پدیده مورد بررسی قرار گرفته است.

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.