×
×

شهرکریمه – دستیابی به اهداف ارزشمند ایران اسلامی نیازمند گسترش روابط حوزه و وزارتخانه‌ها است

  • کد نوشته: 17173
  • [ad_1] دستیابی به اهداف ارزشمند ایران اسلامی نیازمند گسترش روابط حوزه و وزارتخانه‌ها است به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام ربانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت بهداشت با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن تشکر صمیمانه از روحیه همکاری و همدلی وزارت بهداشت، گفت: ایران اسلامی برای دستیابی به اهداف ارزشمند و عزت خود، نیازمند گسترش […]

    شهرکریمه – دستیابی به اهداف ارزشمند ایران اسلامی نیازمند گسترش روابط حوزه و وزارتخانه‌ها است
  • [ad_1]

    دستیابی به اهداف ارزشمند ایران اسلامی نیازمند گسترش روابط حوزه و وزارتخانه‌ها است

    دستیابی به اهداف ارزشمند ایران اسلامی نیازمند گسترش روابط حوزه و وزارتخانه‌ها است

    به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام ربانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت بهداشت با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن تشکر صمیمانه از روحیه همکاری و همدلی وزارت بهداشت، گفت: ایران اسلامی برای دستیابی به اهداف ارزشمند و عزت خود، نیازمند گسترش روابط صحیح و تعریف شده میان حوزه و وزارت خانه‌ها است.

    وی اظهار کرد: با توجه به اثرات ارزشمند آموزش بهداشت و اصلاح فرهنگ سلامت در زندگی افراد، مناسب است برنامه‌ای پنج ساله تعریف شود و زمان‌بندی، ضریب و شاخص‌هایی تعریف گردد تا روحانیون نقش خود را با بهره‌مندی از ظرفیت‌های معتبر، انجام دهند.

    رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: سلامت یکی از مباحث پایه‌ای برای هر کشوری ازجمله جمهوری اسلامی بوده و لازم است برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهره‌وری از منابع، ارتباط میان مجموعه‌های مختلف نظام اسلامی بهتر و بیشتر تقویت شود.

     

    برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها نیازمند کار بین‌بخشی و فرهنگ‌سازی هستیم

    دکتر حریرچی در این مراسم، گفت: برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر که علت اصلی مرگ و میر مردم ایران و جهان است، نیازمند کار بین‌بخشی و فرهنگ‌سازی هستیم.

    وی اظهار داشت: زمانی فرزندان ایران را با ۵ دلار علیه ۶ بیماری مهلک مسری قابل‌پیشگیری با واکسن، واکسینه می‌کردیم اما امروز با تغییر رفتار و سبک زندگی مردم، بیماری‌های غیر واگیر، عامل اصلی مرگ و میر مردم و گرفتاری‌های نظام سلامت است.

    معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: از مهم‌ترین عواملی که بیماری‌های غیر واگیر را گسترش داده، می‌توان به اضافه وزن و چاقی، استفاده از غذاهای چرب و فست فودها، استفاده ناکافی از سبزی و کم تحرکی اشاره کرد و این موجب تأسف است که از هر ۴ فرد با عمر بیشتر از ۴۰ سال در کشور، ۳ نفر دچار اضافه وزن و چاقی هستند و یا مصرف نمک مردم ایران حدود ۳ برابر میزان ایده آل توصیه شده جهانی است.

    وی خاطرنشان کرد: برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر نیازمند کمک و مشارکت همه دستگاه‌ها به ویژه حوزه‌های علمیه هستیم چون جامعه روحانیت می‌تواند تأثیر بسیاری در تغییر رفتار و سبک زندگی جامعه داشته باشد.

    به گفته دکتر حریرچی، وزارت بهداشت آماده هرگونه کمک به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای ترویج روش‌های علمی در خصوص پیشگیری از بیماری‌ها، ترویج سبک زندگی سالم و آموزش‌های خودمراقبتی و پیشگیرانه است.

    در ابتدای جلسه، دکتر حدادی منش معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات، گزارشی از برنامه‌های بهداشت و سلامت مرکز خدمات به همراه آماری از برنامه‌های آموزشی بهداشت و سلامت که در سال ۱۳۹۷ به شیوه‌های

    حضوری و غیرحضوری برگزار شده بود، ارائه کرد.

    وی برگزاری کارگاه‌های آموزش بهداشت، اجرای مسابقات الکترونیک، بارگذاری مطالب آموزشی در مجله سلامت الکترونیک و ارائه خدمات آموزشی- مشاوره‌ای از طریق مرکز مشاوره تلفنی سلامت را به عنوان برخی از روش‌های اجرای این برنامه‌ها برشمرد.

    معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات بیان کرد: بهره‌مندی از منابع معتبر و مراجع ذیصلاح در تهیه و ارائه مطالب آموزشی از تأکیدات رئیس مرکز خدمات بوده است و این معاونت نیز همواره بر آن پایبند بوده و منابع آموزشی وزارت بهداشت به عنوان اصلی ترین منبع در این‌گونه آموزش‌ها مطرح بوده است.

    وی در ادامه به همکاری مناسب بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز خدمات استان ها اشاره کرد و افزود: این تعامل در برخی مراکز تا حدی چشمگیر بوده که تعدادی از مراکز استانی به دفعات به عنوان “مروج برتر سلامت” در سطح استان خود شناخته شده‌اند.

    دکتر حدادی منش در ادامه به موضوع سنجش سلامت و پرونده سلامت الکترونیک پرداخت و آمار اجمالی آن را ارائه کرد.

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.