[ad_1] دعوت علما و مراجع تقلید از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات به گزارش شهرکریمه علما و مراجع تقلید در پیام ها و سخنرانی های خود در روزهای اخیر با تاکید بر ضرورت حضور باشکوه مردم پای صندوق های رای، از آحاد ملت ایران برای حضور باشکوه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی […]

[ad_1]

دعوت علما و مراجع تقلید از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات

دعوت علما و مراجع تقلید از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات

به گزارش شهرکریمه علما و مراجع تقلید در پیام ها و سخنرانی های خود در روزهای اخیر با تاکید بر ضرورت حضور باشکوه مردم پای صندوق های رای، از آحاد ملت ایران برای حضور باشکوه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت کردند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود، با تاکید بر اینکه چشممان بر حقایق بسته نیست و مردم واقعا بابت گرانی و مسائل اقتصادی و جوانان به دلیل بیکاری و مشکلات ازدواج و مسکن تحت فشار هستند، یادآور شد: گرفتاری‌های مردم را می دانیم و معتقدیم برخی از این مشکلات غوغا می‌کند اما تاکید می‌کنیم انسان باید در خصوص انتخابات هوشیارانه عمل کند.

این مرجع تقلید با اشاره به دلایل مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: بخشی از این مشکل ناشی از فشار و تحریم ظالمانه دشمن و هزینه استقلال کشور و بخش دیگر نیز ناشی از مشکل مدیریتی است؛ معتقدیم اگر مدیریت صحیح باشد بخش قابل توجهی از مشکلات حل می‌شود.

بر همه لازم است در انتخابات روز جمعه شرکت کنند

وی تصریح کرد: دشمنان به حضور و استقبال کمرنگ مردم از انتخابات دوم اسفندماه امید بسته اند، بنابراین باید با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق های رای دشمن را ناکام و مایوس کنیم؛ اما اگر استقبال کم باشد آنها برای فشار و تحریم بیشتر امیدوار می‌شوند.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: دشمنان سخت ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران و ملت ما اعمال کردند اما اثر نکرد، عقل می‌گوید که باید در انتخابات حضوری گسترده و پرشور داشته باشیم و ثابت کنیم ایران کشوری مستقل و نظام اسلامی نظامی پایدار و با صلابت است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بر همه لازم است که روز جمعه در انتخابات شرکت کنند و ان شاءالله نتیجه خوبی هم گرفته خواهد شد.

 

همه باید آگاهانه در انتخابات شرکت کنند

آیت الله جعفر سبحانی هم در درس خارج اصول خود با اشاره به اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، بیان کرد: برای اینکه دشمنان خار و سبک شوند همه باید آگاهانه در انتخابات حضور یابند و ما نیز در انتخابات شرکت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: رای دادن و حضور در انتخابات از الزامات شرعی بوده و یکی از راه‌های حفظ نظام شرکت در انتخابات است.

این مرجع تقلید با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان بیان کرد: کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید شده‌اند حتما نقاط قوتی داشته اند و ان شاءالله متدین و عاقل هستند.

وی با بیان اینکه عملکرد ما در انتخابات باید مکمل راهپیمایی ۲۲ بهمن باشد، یادآور شد: مردم باید برای انتخاب نامزدهای مورد نظر خود تحقیقات لازم را داشته باشند و به کسانی که دارای نقاط قوت بیشتری هستند رای بدهند.

حضور حداکثری مردم پای صندوق رای نشانه مقبولیت نظام است

آیت الله حسین نوری همدانی هم در درس خارج فقه خود، به برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام همه تلاش خود را به کار می گیرند که انتخابات باشکوه برگزار نشده و مطابق میل آنها شرایط رقم بخورد و دراین راستا همه باید به میدان آمده تا انتخابات با شکوهی برگزار شود.

وی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را نشانه مقبولیت نظام اسلامی دانست و بیان کرد: شرکت در انتخابات از اهمیت بسیاری برخوردار است و مردم با حضور خود نشان می دهد به انتخابات که از مظاهر نظام است توجه لازم را دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید مردم با حضور حداکثری در سرنوشت خود اثرگذار باشند، افزود: مردم در انتخاب کاندیداها باید به مسائلی نظیر تعهد، تدین، آگاهی انقلابی، خدمتگزاری، دشمن شناسی و تخصص اهتمام داشته باشه و افراد اصلح به مجلس راه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده نظام از جمله آمریکا و صهیونیست‌ها از هر فرصتی علیه نظام اسلامی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: برخلاف خواست دشمنان نظامی اسلامی در ایران شکل گرفته و این نظام تحول و بیداری در بین مظلومان و مستضعفان جهان ایجاد کرده است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه ملت با حضور در انتخابات عظمت نظام اسلامی را به رخ دشمنان می کشند گفت: باید برای اینکه بیداری و هوشیاری خود را نشان دهیم حضوری باشکوه در پای صندوق‌های رای داشته باشیم.

مردم با حضوری پرشور افراد اصلح را انتخاب کنند

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی نیز با تاکید بر اینکه در خصوص انتخابات دو وظیفه بر دوش مردم است اظهار کرد: وظیفه اول این است که باید همه در انتخابات شرکت کنیم و حضوری پرشور را رقم بزنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه وظیفه دوم مردم انتخاب افراد ذی صلاح است افزود: نباید کرسی مجلس را به دست هرکسی سپرد.

دعوت از مردم برای حضور در جهاد سیاسی انتخابات

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور اطلاعیه‌‌ای ملت عزیز ایران را به حضور فعال در جهادِ سیاسی انتخابات دعوت کرد.

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: انتخابات در سراسر کشور یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در کشور ما در بهترین و سالم‌ترین شکل ممکن برگزار می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: براین اساس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ملت عزیز ایران را به حضور فعال در جهادِ سیاسی انتخابات دعوت می‌کند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه خاطرنشان شده است: رجاء واثق داریم ملت شریف ایران در انتخابات پیش رو ـ دوم اسفند ۱۳۹۸ ـ به یاد قهرمانان شهید خود، برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان انقلاب ایران اسلامی خواهند افزود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: امروز کشور با برخی از مشکلات اقتصادی خاص مواجه است که با توجه به ظرفیت‌های داخلی قابل‌حل است. شکل‌گیری یک مجلس قوی، طالب رونق اقتصادی و عدالت اجتماعی، زمینه را برای حل مشکلات فراهم می‌کند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است: در تعاملات بین‌المللی نیز یک مجلس مقتدر، پشتوانه دیپلماسی و سیاست خارجی عزتمند است و نخواهد گذاشت طرح‌های استعماری تحمیلی از سوی سازمان بین‌المللی زیرچتر نفوذ آمریکا وارد سیستم حکمرانی ما شود و همه این‌ها با حضور آگاهانه مردم در انتخاب نمایندگانی مؤمن، دارای روحیه جهادی و اعتقاد عمیق به اخلاق اسلامی و پیشرفت و عدالت تأمین خواهد شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه خاطرنشان شده است: توصیه اکید جامعه مدرسین به نامزدهای ارجمند و مردم، این است که در این جهاد سیاسی همواره ملتزم به شرع مقدس و قانون باشند. به‌یقین با مجاهدت‌های منزّه و شایسته انتخاباتی، مشمول عنایت الهی خواهند بود و سرمایه اخلاقی، اجتماعی و سیاسی این ملت عزیز را بیش‌ازپیش افزایش خواهند داد. همچنین حضور پرشور و رای آگاهانه، پاسداشت خون شهیدان و عمل به توصیه‌های امام و رهبری است و ان‌شاءالله همه مأجور هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]