×
×

شهرکریمه – دفتر تبلیغات اسلامی ۱۷ مسئله پراهمیت اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار دارد

  • کد نوشته: 34592
  • [ad_1] دفتر تبلیغات اسلامی ۱۷ مسئله پراهمیت اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار دارد به گزارش  شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ مهدی علیزاده در جمع خبرنگاران نوآوری در عرصه دین را مسئله‌ای راهبردی برشمرد و اظهار داشت: نوآوری لازمه تحقق اهداف در حوزه علمیه و فعالیت‌های فرهنگی است و باید در عصر پرشتاب کنونی به آن توجه […]

    شهرکریمه – دفتر تبلیغات اسلامی ۱۷ مسئله پراهمیت اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار دارد
  • [ad_1]

    دفتر تبلیغات اسلامی ۱۷ مسئله پراهمیت اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار دارد

    دفتر تبلیغات اسلامی ۱۷ مسئله پراهمیت اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار دارد

    به گزارش  شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ مهدی علیزاده در جمع خبرنگاران نوآوری در عرصه دین را مسئله‌ای راهبردی برشمرد و اظهار داشت: نوآوری لازمه تحقق اهداف در حوزه علمیه و فعالیت‌های فرهنگی است و باید در عصر پرشتاب کنونی به آن توجه داشت.

    معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی افزود: توجه به اکوسیستم‌های نوآورانه یکی از آخرین دستاوردهای بشری است و در سال‌های اخیر در حوزه صنعت ایجاد مراکز رشد، پارک‌های فناوری و شرکت‌های ایده پرداز جدی گرفته شد، هرچند خلاقیت در عرصه فرهنگی با تأخیر زیادی مواجه است.

    وی بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی، ۱۷ مسئله پراهمیت اجتماعی و فرهنگی را به‌صورت تخصصی و در ابعاد آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و رسانه‌ای در دستور کار دارد.

     علیزاده تصریح کرد: ارتقای سطح فعالیت در فضای مجازی یکی دیگر آر رویکردهای مهم است چرا که با جایگاه مهم رسانه‌های جدید، باید سطح حرکت خود را در این فضا گسترش دهیم به همین دلیل معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه شکل‌گرفته است.

    وی عنوان کرد: خلاقیت در آموزه‌های دین نیز موردتوجه قرارگرفته و طبق معارف دینی و احادیث معصومین، انسان نباید دو روزش مانند هم نباشد و باید با شناخت فرصت‌ها، حرکت‌هایی نوآورانه را در پیش بگیریم.

    معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی شجره مبارکی است که به دست امام خمینی(ره) تأسیس شد و در پرتو رهنمودهای رهبری به شکوفایی رسید و موضوع نوآوری در دستور کار تبلیغ در دین قرار داده است.

    وی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل پربسامد حوزه فرهنگ و اجتماع و ایجاد ساختار و سامانه‌های جدید تحت عنوان قطب‌های فکری فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی سبب شد تا با ایجاد میزهای تخصصی مسئله محور در عرصه پژوهش گام برداریم.

    علیزاده گفت: امروز تبلیغ تخصصی متناسب با نیاز جامعه مورد تأکید دفتر تبلیغات اسلامی است و برای آن نقشه راه و نظام آموزشی و تربیت مبلغ ایجادشده است.

    وی عنوان کرد: توجه به خلاقیت از عوامل مهم در تولید ثروت در سطح جهان است و براین اساس کشورهای زیادی در این مسیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ما در جهانی زندگی می‌کنیم که برای تبلیغ دین رقابت زیادی میان ادیان و مذاهب وجود دارد و روش‌هایی که خلاقانه باشد، موفق‌تر است، دراین‌باره حوزه‌های علمیه در مکتب شیعه حرکتی جدی در پیش‌گرفته است.

    معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه پس از انقلاب در جذب نیروهای خلاق و ایده پرداز موفق بوده و در این زمینه بسترسازی برای ایجاد خلاقیت از اهداف مرکز نوآوری و خلاقیت دفتر تبلیغات اسلامی است.

    وی بیان کرد: مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، سرمایه‌های ارزشمندی چون نیروهای خلاق حوزه علمیه دارد و از همه ظرفیت‌ها بهره می‌گیریم که دراین‌باره تعاملات فرهنگی و فکری خوبی شکل‌گرفته است.

    علیزاده ادامه داد: شکل‌گیری ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در معاونت علمی ریاست جمهوری یکی از رویکردهای مهم دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه خلاقیت و نوآوری است و تجربیات خوبی در این حوزه کسب شد.

    وی اظهار داشت: در جهت تبلیغ تخصصی اقداماتی انجام‌شده که نشر دیجیتال با برند پژوهان ازجمله فعالیت‌های قابل‌رقابت با کتاب‌خوان‌های کشور است، ضمن اینکه مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی به‌طور دائم در خدمت جامعه دینی قرار دارد.

    در ادامه نیز حجت الاسلام محمد قطبی مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق خاطرنشان کرد: سرمایه در هر دوره‌ای به یک‌شکل است و درزمانی طبیعت و یا دانایی و یا انسان است و امروز بشریت مهم‌ترین سرمایه را خلاقیت می‌داند.

    وی تصریح کرد: خلاقیت حلقه اصلی سرمایه‌های انسانی و طبیعی و علمی است و در کشور ما نیز نوآوری همراه با تاریخ تمدن بشری وجود داشته و در دوران فعلی در قالب الگوی مشخصی دنبال می‌شود.

    قطبی عنوان کرد: این شتاب فزاینده در خلاقیت در آینده رشد چشمگیری پیدا می‌کند هرچند امروز ایده پردازی و خلاقیت در کشور متولی خاصی ندارد اما نوآوری‌های فناور معطوف به تجاری‌سازی علوم دارای پهنه خوبی در جامعه است.

    وی اظهار داشت: پیوند بین نوآوری‌های فناور و فرهنگ، رسالت مهمی بر عهده ماست و باید ایده‌های فرهنگی و سودآور و تاب‌آور را تداوم بخشیم تا جریانی در یک مقطع خاص نباشد.

    مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق گفت: میدان اصلی در مراکز نوآوری خلاقیت، فناوری و درگاه کسب‌وکار است و باید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بتوان به خروجی مناسبی دست‌یافت.

    گفتنی است طلاب علاقه مندبرای کسب اطلاعات بیشتر و ایده پردازی و معرفی تیم‌های خود می‌توانند به سایت مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق به آدرس https://eshragh.ir/  مراجعه کنند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.