[ad_1] دهه کرامت فرصتی برای تطبیق زندگی با اهل‌بیت(ع) است به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت، جشنواره مردمی کرامت و آیین خطبه خوانی خادمان آستان بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، فرا رسیدن دهه کرامت را تبریک گفت و افزود: این دهه برای […]

[ad_1]

دهه کرامت فرصتی برای تطبیق زندگی با اهل‌بیت(ع) است

دهه کرامت فرصتی برای تطبیق زندگی با اهل‌بیت(ع) است

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت، جشنواره مردمی کرامت و آیین خطبه خوانی خادمان آستان بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، فرا رسیدن دهه کرامت را تبریک گفت و افزود: این دهه برای تکریم مقام امامت، ولایت، دختر نمونه آل‌الله، امامزادگان و حضرت احمد بن موسی(س) نام‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: ماه‌ذی القعده نخستین ماه حرام و ماه امام هشتم(ع) و ماه فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) است.

امام‌جمعه قم بر لزوم ترویج شادی معنوی در ایام فرخنده میلاد اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: شیعیان همانگونه که در ایام عزای اهل بیت(ع) به عزا و سوگواری می پردازند، در ایام شادی اهل بیت(ع) نیز باید رسم شادی را به جای آورند چرا که این مساله به معنای احیای امر و ترویج معارف و زندگی به سبک و سیره اهل بیت(ع) است.

سعیدی شادی در مراسم اهل بیت(ع) را دنباله روی از معارف این خاندان عنوان و اظهار کرد: دهه کرامت و امثال آن برای این است که شیعیان زندگی خود را با اهل بیت(ع) تطبیق دهند تا همانگونه که از لفظ شیعه انتظار می رود پیرو و تابع باشند.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) توسط چهار امام تکریم شده‌اند، تصریح کرد: روز میلاد بانوی کرامت را روز دختر نامیده‌اند تا دختران جامعه ما ایشان را در ابعاد رفتاری و فکری الگو قرار دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: رسیدن ایشان به این مقام و عظمت مسلما بی‌دلیل نیست و باید سیری در زندگی ایشان در طول این دهه مبارک انجام گیرد.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]