×
×

شهرکریمه – دوره‌های ادبی و آموزش نویسندگی برای کودکان و نوجوانان محروم قمی برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 25428
  • [ad_1] دوره‌های ادبی و آموزش نویسندگی برای کودکان و نوجوانان محروم قمی برگزار می‌شود به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ امیرعطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در آیین رونمایی از کتاب «زندگی با ضرب‌المثل‌ها» که در کتابخانه شهدای روستای صرم برگزار شد، اظهار داشت: باید زمینه‌ شکوفایی و پرورش استعدادها را در روستاهای کم برخوردار فراهم کنیم […]

    شهرکریمه – دوره‌های ادبی و آموزش نویسندگی برای کودکان و نوجوانان محروم قمی برگزار می‌شود
  • [ad_1]

    دوره‌های ادبی و آموزش نویسندگی برای کودکان و نوجوانان محروم قمی برگزار می‌شود

    دوره‌های ادبی و آموزش نویسندگی برای کودکان و نوجوانان محروم قمی برگزار می‌شود

    به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ امیرعطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در آیین رونمایی از کتاب «زندگی با ضرب‌المثل‌ها» که در کتابخانه شهدای روستای صرم برگزار شد، اظهار داشت: باید زمینه‌ شکوفایی و پرورش استعدادها را در روستاهای کم برخوردار فراهم کنیم تا به رشد و ارتقای فرهنگ جامعه منجر شود.

    وی افزود: شکوفایی استعدادها در روستاهای محروم کشور نیازمند برنامه‌ریزی درست و توجه مسئولان است.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: اگر مدیران غافل از این موضوع باشند، سرمایه‌های اجتماعی کشور خاموش شده و این دلیلی برای بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب منابع انسانی میهن عزیزمان است.

    جباری ادامه داد:استقبال گرم دانش آموزان از این مراسم نشان از اهتمام این گروه سنی به کتاب و کتابخانه است، به همین دلیل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم درصدد فراهم‌سازی بستری مناسب برای برگزاری دوره‌های ادبی و آموزش نویسندگی است.

    وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه افزود: از مسئولان مرتبط می‌خواهیم با شناسایی استعدادهای روستاها در این امر به ما کمک کنند.

    کودکان و نوجوانان روستایی می‌توانند نقش بی‌بدیلی در رشد ادبیات کشور ایفا کنند

    حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری نویسنده کتاب زندگی با ضرب‌المثل‌ها در این مراسم بیان کرد: کودکان و نوجوانان عزیز در روستاها می‌توانند نقش بی‌بدیلی در رشد ادبیات کشور ایفا کنند.

    وی به علاقه خود نسبت به دانش آموزان روستایی اشاره کرد و افزود: بین مردم شهر و روستا هیچ تفاوتی قائل نیستم و این عزیزان باید مانند دیگران از امکانات لازم برخوردار باشند.

    نویسنده کتاب کودک و نوجوان بیان کرد: نوشتن را باید بامطالعه فراوان، خاطره‌نویسی، تمرین زیاد، انگیزه و امید، شرکت در کارگاه‌های آموزش نویسندگی و به اشتراک‌گذاری تجربیات خود با دیگران آغاز کرد و یادگیری علم و دانش و علاقه به نوشتن، کمک شایانی به شما می‌کند.

    محمد نظری کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در این مراسم به توجه و عنایت امام خمینی (ره) به تشکیل نهضت سوادآموزی در روستاها اشاره کرد و افزود: منظور از مطالعه تنها کتاب‌های درسی نیست بلکه سواد خواندن است که همانند سواد رسانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی افزود: مطالعه به مهارت نیاز دارد و بهترین شیوه کتاب‌خوانی تمرکز بینایی است و اینکه چگونه مطالعه یک کتاب را آغاز کنیم و به پایان برسانیم.

    همچنین محمدحسین قاسمی، مدیر نشر کتابک درباره لزوم تولید کتاب‌های پرمحتوا در این مراسم گفت: کتاب‌های این انتشارات بر اساس نیازها و علاقه‌مندی‌های کودک و نوجوان به‌عنوان یکی از ضروریات جامعه چاپ می‌شود.

    مدیر نشر کتابک افزود: خلاقیت در نشر کتاب می‌تواند منجر به ترویج کتاب‌خوانی و آینده‌ای درخشان برای نسل جدید شود.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سبحانی نسب مدیر انجمن ناشران کودک و نوجوان در این مراسم عنوان کرد: ضرب‌المثل‌ها سبب انتقال فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی و پیشرفت یک ملت می‌شود.

    وی افزود: این رونمایی باهدف آشنایی با کتاب‌های تازه منتشرشده و نیز چگونگی استفاده از ضرب‌المثل‌ها در زندگی است.

    مدیر انجمن ناشران کودک و نوجوان با اشاره به تاریخچه ضرب‌المثل‌ها خاطرنشان کرد: این جملات جذاب و تأثیرگذار در بین مردم شکل می‌گیرد و علاوه بر انتقال فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی سبب پیشرفت یک ملت نیز می‌شود.

    در پایان این مراسم از حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابهری که تألیف ۱۳۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در کارنامه فرهنگی خود دارد که برخی از آن ها به زبان های مختلف ترجمه شده است تقدیر شد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.