[ad_1] دولت نقش خود را در توسعه حمل و نقل عمومی ایفا کند/تحقق ۶۰ درصدی درآمدهای شهرداری به گزارش خبرگزاری شهرکریمه عبدالله جلالی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به عملکرد درآمدی شهرداری در ۹ ماه اخیر اظهار کرد: در این مدت مجموع درامدهای شهرداری در سرفصل های مختلف ۹۸۰ […]

[ad_1]

دولت نقش خود را در توسعه حمل و نقل عمومی ایفا کند/تحقق 60 درصدی درآمدهای شهرداری

دولت نقش خود را در توسعه حمل و نقل عمومی ایفا کند/تحقق ۶۰ درصدی درآمدهای شهرداری

به گزارش خبرگزاری شهرکریمه عبدالله جلالی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به عملکرد درآمدی شهرداری در ۹ ماه اخیر اظهار کرد: در این مدت مجموع درامدهای شهرداری در سرفصل های مختلف ۹۸۰ میلیارد تومان بوده که براساس لایحه بودجه سهم این مدت هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان مشخص شده که ۶۰ درصد از برنامه است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعا ۸۵ درصد از این درامد نقدی بوده است افزود: در مجموع درامد ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بالغ بر ۵۵ درصد رشد نشان می دهد و این در حالی است که در سرفصل مالیات ارزش افزوده ۴۵ درصد کاهش داشته ایم.

رئیس شورای شهر قم اضافه کرد: این نشان می دهد که هنوز احتمالا سهم مالیات ارزش افزوده را دستگاه های متولی به شهرداری پرداخت نکرده اند.

وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری هم نسبت به مدت مشابه ۵۴ درصد کاهش داشته ایم و عملکرد حوزه سرمایه گذاری ۳۱ درصد از مجموع برنامه ۹ ماهه بوده است.

جلالی با بیان اینکه بخشی از درامدها در شهرداری مرکز و بخشی در مناطق محقق می شود افزود: از مجموع ۹۸۰ میلیارد تومان درامدی ۲۳۶ میلیارد مربوط به شهرداری مرکز و مابقی عملکرد مناطق بوده است؛ در مناطق هم منطقه یک ۸۰ درصد از برنامه پیش بینی را محقق کرده، منطقه دو ۷۲ درصد، منطقه سه بالغ بر ۸۰ درصد، منطقه چهار ۹۱ درصد، منطقه پنج ۵۰ درصد، منطقه ۶ بالغ بر ۱۱۷ درصد و منطقه هفت ۷۸ درصد و منطقه هشت ۷۲ درصد از مجموع برنامه ۹ ماهه را محقق کرده اند.

وی بیان کرد: در سازمان ها که مجموعا ۱۴ مورد هستند عملکرد هشت ماهه احصا شده که سازمان پسماند ۲۲۴ درصد از برنامه را پوشش داده، سازمان بهسازی ۲۷ درصد بوده که کمترین عملکرد است، سازمان ترافیک ۷۸ درصد، سازمان آرامستان ها ۱۰۰ درصد، سازمان توسعه و عمران ۳۵ درصد، سازمان زیباسازی ۱۱۳ درصد، سازمان آتش نشانی ۹۲ درصد، سازمان کشتارگاه ها ۸۲ درصد، سازمان فضای سبز ۱۲۶ درصد، سازمان میادین ۸۹ درصد، سازمان پایانه ها ۱۲۹ درصد، سازمان فرهنگی ورزشی ۵۴ درصد، سازمان تاکسیرانی ۷۱ درصد و سازمان اتوبوسرانی ۵۴ درصد از مجموع برنامه هشت ماهه را محقق کرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: به لحاظ ریالی در ۱۴ سازمان باید ۲۶۰ میلیارد تومان عملکرد می شد که ۲۱۰ میلیارد تومان عملکرد محقق شده که در مجموع ۸۱ درصد برنامه ها محقق شده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث محیط زیست و آلودگی هوا اظهار کرد: علل و عوامل آلایندگی باید به دقت مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و راهکارهای مناسب با هریک از آنها باید پرداخته شود.

جلالی با تاکید بر اینکه به سهم بخش های مختلف در حوزه آلایندگی پرداخته نشده است افزود: بحث توسعه حمل و نقل عمومی برای شهرداری از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اثرات چشمگیری در کاهش آلودگی هوا دارد.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی، گفت: شهرداری اعتبار خوبی اختصاص داد و بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد و تعدادی اتوبوس هم در حال اورهال است که بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان برای این امر هزینه شده است.

جلالی با بیان اینکه شهرداری سهم خود را به خوبی در توسعه حمل و نقل عمومی ایفا کرده است گفت: امروز دیگر نوبت دولت است که در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشد و انتظار شهرها از مجلس هم اختصاص اعتبار ویژه به تقویت اتوبوسرانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه استان هم باید نقش خود را در توسعه حمل و نقل عمومی ایفا کند افزود: اینکه بیش از ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در قم وجود دارد باید دید چه راهکار‌هایی اندیشیده شده تا نقش آنها در آلودگی هوا کاهش یابد؛ اگر بحث نیروگاه حرارتی و آلودگی هوا و همچنین فرسودگی خودروها مطرح می شود باید دید چه اقداماتی برای کاهش آلودگی ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]