[ad_1] دو پل احداث‌شده در حریم رودخانه قم وضعیت بحرانی دارند به گزارش شهرکریمه سید امیر سامع ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از رودخانه به‌عنوان مسیر تردد خودرو تصمیم استانی بوده و باید تمام استان نسبت به بروز مشکل احتمالی در آینده […]

[ad_1]

دو پل احداث‌شده در حریم رودخانه قم وضعیت بحرانی دارند

دو پل احداث‌شده در حریم رودخانه قم وضعیت بحرانی دارند

به گزارش شهرکریمه سید امیر سامع ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از رودخانه به‌عنوان مسیر تردد خودرو تصمیم استانی بوده و باید تمام استان نسبت به بروز مشکل احتمالی در آینده از آن پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط دهانه دو پل حریم بستر رودخانه قم به دلیل وجود معارض مسدود شده و در مابقی رودخانه مشکلی ازنظر عبور بلامانع سیلاب وجود ندارد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم تصریح کرد: برای مدیریت سیلاب در قم باید نصب دوربین‌های هوشمند چندمنظوره، نصب علائم الکترونیکی، انتقال کانال آب کشاورزی و تخلیه نخاله‌های بستر رودخانه به‌صورت مستمر انجام بگیرد.

سامع ادامه داد: برای مدیریت سیلاب چاره‌ای جز انتقال و تکمیل کانال آب شهرک پردیسان وجود ندارد، همچنین باید برنامه جامع خروج اضطراری در شرایط اضطراری نیز تدوین و به مرحله اجرا دربیاید.

وی با انتقاد از رها شدن پسماندهای ساختمانی در حریم رودخانه قم تصریح کرد: شهرداری قم در ماه‌های گذشته بیش از ۱۰ هزار تن نخاله ساختمانی از حریم رودخانه را جمع‌آوری کرده که می‌توانست به معضلی در زمان وقوع سیلاب تبدیل شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم ادامه داد: ورود حجم بزرگی از نخاله و سایر اجسام شناور از محدوده خارج از شهر به حریم رودخانه قم، معضل جدی شهرداری در مدیریت سیلاب است.

وی با اشاره به وجود آب‌نما در مسیر رودخانه قم تأکید کرد: ۱۳ آب‌نما در حریم رودخانه قم در سال‌های گذشته جانمایی شده بود که به دلیل مدیریت بحران فقط ۳ عدد از آن‌ها باقی‌مانده و ۱۰ آب‌نمای دیگر به‌صورت کامل حذف و جمع‌آوری‌شده است.

سامع خاطرنشان کرد: اینکه امروز رودخانه قم به‌عنوان مسیر دسترسی و پارکینگ مورداستفاده قرار می‌گیرد یا پل‌های عابر پیاده در حریم آن احداث شد به دلیل تصمیمات کلان استانی بوده و شهرداری اصراری بر ادامه این کاربری‌ها ندارد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم عنوان کرد: از ۱۳ پل اصلی احداث‌شده در مسیر رودخانه قم فقط دو رمپ وضعیت بحرانی داشته و بقیه این رمپ‌ها وضعیت معمولی را در عبور دبی سیلاب دارد.

وی طرح‌های اجراشده شهرداری در رودخانه قم را مطابق با قوانین استانی دانست و گفت: شهرداری هر طرحی که در رودخانه قم انجام داده طبق طرح تفصیلی استان بوده و خارج از آن برنامه یا مجوزی صادر نشده است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم ادامه داد: وضعیت بوستان خبرنگار ازنظر عبور سیلاب ایمن بوده و بحران‌زا نیست، همچنین برای مدیریت سیلاب طول دیواره‌های رودخانه قم در مناطق ۱و۲ و ۴ افزایش و پایدارسازی شده است.

سامع گفت: تکمیل فاز دوم بلوار زائر بر مبنای مصوبات استانی در حال اجرا است، اما باید پیش‌بینی بالا آمدن سیلاب و خسارت به زیرساخت‌های آن را در نظر گرفت، برخلاف ادعای برخی نهادهای استان، شهرداری هیچ فروشگاهی در رودخانه قم دایر نکرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]