[ad_1] رسیدن به آرامش از شیوه‌های یاری انسان توسط خداوند است به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر پنج‌شنبه طی سخنرانی در تفسیر سوره انبیا که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد، اظهار داشت: در آیه ۷۶ سوره انبیا آمده است که حضرت نوح (ع) از قومش به دلیل آزارهای […]

[ad_1]

رسیدن به آرامش از شیوه‌های یاری انسان توسط خداوند است

رسیدن به آرامش از شیوه‌های یاری انسان توسط خداوند است

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر پنج‌شنبه طی سخنرانی در تفسیر سوره انبیا که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد، اظهار داشت: در آیه ۷۶ سوره انبیا آمده است که حضرت نوح (ع) از قومش به دلیل آزارهای بسیار خسته شده بود بنابراین دعا کرد و ما دعایش را اجابت کردیم و خودش و بخشی از خانواده‌اش را که مؤمن بودند از این مصیبت نجات دادیم.

وی گفت: سخت‌ترین آزاری که به حضرت نوح (ع) دادند این بود که زمانی که ایشان با قومش صحبت می‌کرد نوک انگشتشان را در گوش می‌کردند و لباسشان را بر صورتشان می‌پیچیدند تا گوش‌هایشان بسته شود و چشم‌هایشان نبیند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اسرائیل و آل سعود جنایتکار و کسانی که کودک کشی در دنیا می‌کنند و حتی در ماه مبارک رمضان نیز دست از کشتار برنمی‌دارند و همینطور ستمگرانی که ملت‌ها را تحریم می‌کنند و حتی با توجه به شرایط امروز که مردم به دارو احتیاج دارند به تحریم‌ها ادامه می‌دهند، مورد نفرین قرار می‌گیرند.

وی گفت: به دنبال آزاری که به نوح (ع) دادند و نفرینی که ایشان کرد دعای حضرت نوح (ع) اجابت شد و سیل آمد و ایشان با کشتی از سیل عبور کرد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه خداوند وعده یاری داده است، افزود: آیات فراوانی داریم در این خصوص که خداوند به انسان‌ها و نیازمندان یاری می‌کند.

وی در خصوص شیوه‌های یاری خداوند تصریح کرد: یکی از شیوه‌ها آرامشی است که به انسان می‌دهد، دومین شیوه اجابت دعاست، سومین شیوه کرامت، چهارمین شیوه واگذاری حکومت و پیروزی به مؤمنان، پنجمین شیوه نصرت الهی، ششمین شیوه نجات از خطر، هفتمین شیوه ابطال کید دشمنان، هشتمین شیوه الهام و نهمین شیوه گسترش پیروان است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) بیان کرد: یأس و ناامیدی در مردم ناشی از عجول بودن و شتاب است زیرا متأسفانه افق دید و تحمل برخی کم است.

وی گفت: نصرت الهی اسبابی دارد که گاهی ممکن است اتفاقاتی منجر به پیروزی‌های بعدی شود.

حجت الاسلام رفیعی ابراز کرد: خداوند مؤمنان را از خطر نجات می‌دهد بنابراین باید باورهایمان را تقویت کنیم و امیدمان به خدا قوی باشد.

وی با بیان اینکه خمس موجب زیاد شدن مال و روزی می‌شود، افزود: وحی تنها مخصوص انبیا نیست بلکه برای همه مؤمنان ممکن است وجود داشته باشد.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]