[ad_1] «رسیدگی به مؤمنان» هم تراز جایگاه ایمان به خداست به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در سخنرانی که بدون حضور جمعیت در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) برگزار شد با اشاره به سیره امام یازدهم (ع) در رسیدگی مالی و فکری […]

[ad_1]

«رسیدگی به مؤمنان» هم تراز جایگاه ایمان به خداست

«رسیدگی به مؤمنان» هم تراز جایگاه ایمان به خداست

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در سخنرانی که بدون حضور جمعیت در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) برگزار شد با اشاره به سیره امام یازدهم (ع) در رسیدگی مالی و فکری به مؤمنان بیان کرد: نقل است که حضرت حتی در رسیدگی و کمک مالی به دشمنانشان نیز پیشقدم بودند و اکنون ما باید از خود بپرسیم آیا در تأسی به سیره آن حضرت، رسیدگی به امور دوستان خویش را در برنامه داریم یا خیر.

وی با فرض این که اگر امام زمان (عج) شماره حسابی را برای کمک به نیازمندان معرفی کنند ما چه خواهیم کرد افزود: حضرت این شماره حساب را معرفی فرموده و بیان داشته اند که هرکه می خواهد به ما کمک کند، به امور شیعیان ما برسد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان ضرورت تداوم کمک مؤمنانه در شرایط امروز کشور ادامه داد: ابوهاشم جعفری به عنوان یکی از یاران خاص ائمه معصومین (ع) که محضر پنج امام معصوم یعنی امام رضا (ع)، امام جواد (ع)، امام‌ هادی (ع)، امام حسن عسکری (ع) و همچنین حضرت بقیت الله الاعظم (عج) را درک کرده است، بیان می‌دارد که روزی در نزد امام حسن بن علی العسکری (ع) بودم و ایشان فرمودند ای اباهاشم! بر بالای یکی از درهای بهشت، عنوان «بابُ المَعروف» نوشته شده و تنها کسانی از این در وارد بهشت می ‌شوند که اهل کار خیر و دستگیری از نیازمندان در دنیا باشند.

حسینی قمی همچنین اضافه کرد: البته رسیدگی به امور مؤمنان، تنها منحصر در رسیدگی مالی و معیشتی نیست، بلکه بالاتر از آن باید به رسیدگی فکری و فرهنگی هم توجه داشت.

وی تصریح کرد: امروز در دوران غیبت امام عصر (عج) هستیم و شیعیان در حقیقت، أیتام آل محمد (ص) هستند و بدانیم که یتیم ضمن نیاز به رسیدگی مالی، نیاز به هدایت و کار فرهنگی هم دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان روایتی درباره اهمیت کار فکری و فرهنگی در دوران انتظار گفت: بر اساس این روایت، امام معصوم (ع) به آنانی که در این دوران به کار فکری و فرهنگی و رفع شبهات اقدام می کنند، مژده همراهی با ائمه (ع) را در آخرت می دهند و می فرمایند اینان فردای قیامت با ما هستند.

حجت الاسلام حسینی قمی در ادامه خطاب به اهالی فرهنگ و رسانه تصریح کرد: بدانید که تلاش شما در این عرصه و بر اساس روایات، از کمک مالی و معیشتی به همنوعان هم بالاتر است، بویژه در روزگار حاضر که دشمنان حداکثر تلاش خود را برای سمپاشی در رسانه ها و فضای مجازی به کار می برند و ترویج شبهات را به حداکثر رسانده اند.

وی اضافه کرد: بنابراین نباید از یاد بُرد که اگرچه دستگیری مالی مؤمنان نسبت به یکدیگر و بویژه در شرایط سخت اقتصادی امروز، لازم و ضروری است، اما دستگیری و کمک فکری و فرهنگی از آن هم بالاتر و برتر است.

حجت الاسلام حسینی قمی در پایان سخنان خود قم را شهر حدیث و مُحدّثین خواند و گفت: بر اساس تصریح تاریخ، زمانی در این شهر ۲۰۰ هزار مُحدّث زندگی می کرده که ابن قولویه قمی یا ابن بابویه قمی از آن جمله اند، اما عدد ۲۰۰ هزار نفر در آن روزگار بیانگر آن است که همه اهالی قم به نوعی راوی یا ناقل یا حافظ حدیث بوده اند که باید پرسید آیا امروز هم اهالی قم همین حساسیت و جدیت را نسبت به نشر معارف اهل بیت (ع) دارند یا خیر.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]