[ad_1] رعایت حد مجاز مصرف برق، مانع از خاموشی در قم خواهد شد به گزارش شهرکریمه مهدی آهنین پنجه افزود: وزارت نیرو با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه، محدوده مصرف برق را برای تمام استان‌ها تعریف نموده و در سال جاری نیز تاکنون میزان مصرف برق از سوی مشترکان استان قم فراتر […]

[ad_1]

رعایت حد مجاز مصرف برق، مانع از خاموشی در قم خواهد شد

رعایت حد مجاز مصرف برق، مانع از خاموشی در قم خواهد شد

به گزارش شهرکریمه مهدی آهنین پنجه افزود: وزارت نیرو با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه، محدوده مصرف برق را برای تمام استان‌ها تعریف نموده و در سال جاری نیز تاکنون میزان مصرف برق از سوی مشترکان استان قم فراتر از سقف تعریف شده نرفته است.

وی با بیان اینکه حد مجاز مصرف برق برای قم ۸۰۷ مگاوات در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تاکنون در گرم‌ترین روزها تا ۷۹۲ مگاوات نیز در قم برق مصرف شده که نسبت به پارسال کمتر از پنج درصد افزایش یافته، ولی از حد مجاز فراتر نرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خاموشی‌هایی که گاهی در برخی مناطق رخ می‌دهد، به دلیل افزایش بیش از حد مصرف، افت ولتاژ و بعضاً خرابی و فرسودگی تجهیزات شرکت برق می‌باشد.

آهنین پنجه بیان کرد: امسال میزان مصرف استان‌ها با سه رنگ قرمز، زرد و سبز بر روی نقشه کشور مشخص می‌شود و این مساله باعث شده علاوه بر اینکه همه افراد از میزان مصرف استان‌ها مطلع شوند، رقابتی نیز بین استان‌ها برای کاهش مصرف شکل بگیرد.

وی افزود: با توجه به خاموشی‌هایی که سال گذشته رخ داد، وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه در بخش تولید، انتقال و توزیع عزم را جزم کردند حداکثر ظرفیت را در همه بخش‌ها افزایش دهند.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت نیرو، مشترکان خانگی که میزان مصرف برق آنها از اول خردادماه تا پایان شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۰ درصد کاهش یابد، مبلغ قبض برق آنها ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم اضافه کرد: از سوی دیگر نرخ قبض مشترکان خانگی که میزان مصرف آنها ماهانه از یک هزار کیلووات ساعت فراتر رود، ۱۶ درصد افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق توسط آحاد مردم، به همشهریان توصیه نمود: در ساعات اوج بار کولرهای آبی، روی دور کند باشد و ترموستات کولرهای گازی را نیز بین ۲۳ تا ۲۵ درجه تنظیم کنند و حتماً روی کولرهای آبی و کمپرسورهای کولرهای گازی سایه بان قرار دهند.

وی تاکید کرد: از وسایل پرمصرف مثل اتو، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و جاروبرقی در ساعات پیک استفاده نکنیم و تا جایی که ممکن است لامپ‌های اضافه را خاموش و از روشنایی طبیعی استفاده نماییم.

سال ۹۶، حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت و سال گذشته نیز سه هزار و ۳۶۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در استان قم مصرف شده است.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]