×
×

شهرکریمه – روایت دبیر دوم شورای عالی حوزه‌ از نحوه انتخاب ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی 

  • کد نوشته: 16884
  • [ad_1] روایت دبیر دوم شورای عالی حوزه‌ از نحوه انتخاب ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی  به گزارش شهرکریمه آیت‌الله مرتضی مقتدایی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که صبح امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، عید سعید فطر را روز سرور و خوشحالی مؤمنان عنوان کرد و اظهار داشت: در این […]

    شهرکریمه – روایت دبیر دوم شورای عالی حوزه‌ از نحوه انتخاب ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی 
  • [ad_1]

    روایت دبیر دوم شورای عالی حوزه‌ از نحوه انتخاب ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی 

    روایت دبیر دوم شورای عالی حوزه‌ از نحوه انتخاب ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی 

    به گزارش شهرکریمه آیت‌الله مرتضی مقتدایی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که صبح امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، عید سعید فطر را روز سرور و خوشحالی مؤمنان عنوان کرد و اظهار داشت: در این روز مؤمنان جزا و پاداش خود را از خدای متعال دریافت می‌کنند.

     

    عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با نقل حدیثی از امام رضا(علیه السلام) ابراز کرد: ایشان فرموده‌اند اینکه خداوند روزی را به‌عنوان عید سعید فطر قرار داده به این دلیل است که مؤمنان در این روز جمع شده و برای خدا نماز بخوانند و خدا را به دلیل توفیقی که برای روزه‌داری به آنان داده است شکر کنند. 

    آیت الله مقتدایی بیان کرد: مزدی که خداوند به مؤمنان در این روز می‌دهد غیر از مزدی است که پادشاهان به مردم می‌دهند این مزد مادی نبوده بلکه یک پاداش معنوی بوده و آن پاداش معنوی آمرزش گناهان گذشته انسان است. 

    نائب دوم  جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مزدی که خداوند امروز به انسان می‌دهد آمرزش معنوی گناهان است، بنابراین باید انسان مراقب اعمال خود باشد.

    وی با بیان فلسفه روزه و چرایی انجام این کار عنوان کرد: خداوند به فلسفه روزه‌داری در آیات خود پاسخ داده و گفته روزه‌بگیرید تا به‌وسیله آن تقوای الهی پیشه کنید، امام صادق(علیه السلام) نیز در این رابطه فرموده‌اند خطاب « یا ایهاالذین آمنوا کتب علیکم الصیام» در آیات قرآن کریم به مؤمنان به دلیل این است که بتوانیم تقوای الهی داشته باشیم.

     

    عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اینکه در هوای گرم و روزهای بلند تابستان روزه می‌گیریم فقط برای آن است که تقوای الهی را رعایت کنیم، روزه اراده قوی و محکم برای ایجاد می‌کند تا با نفس خود و شیطان رجیم مبارزه کنیم، ایستادن در برابر نیروی نفسانی انسان براثر روزه‌داری برای آدمی به وجود می‌آید.

     

    آیت الله مقتدایی نیروی معنوی حاصل‌شده بر اثر روزه‌داری را مورد تأکید قرارداد و گفت: همین نیروی معنوی انسان را از خوردن مال حرام جلوگیری می‌کند، گناه نکردن یکی از مصادیق روزه‌داری بوده و علت روزه‌داری دست یافتن انسان به تقوای الهی است.

     

    وی خاطرنشان کرد: در آیات قرآن کریم آمده تقوا موجب انس با خداوند شده و انسان با روزه‌داری محبوب خدا می‌شود، نتیجه روزه ماه رمضان ایجاد تقوا و خود تقوا سبب محبوب شدن انسان در نزد خداوند می‌شود.

     

    آیت الله مقتدایی در ادامه با اشاره به دستگیری امام راحل در روز ۱۵ خردادماه سال ۴۲ گفت: دستگیری امام خمینی(ره) سبب تظاهرات مردم شهرهای مختلف کشور شد، شاه دستور تیراندازی مستقیم به مردم داد و در این روز مردمان بسیاری به شهادت رسیدند، امام راحل نیز برای پاسداشت شهدای ۱۵ خرداد این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

     عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره) و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب اسلامی ابراز کرد: این انتخاب آرامش خاصی بعد از ارتحال امام خمینی(ره) به جامعه بخشید.

    وی گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تلاش و فعالیت فراوانی برای ساقط کردن این نظام و از بین بردن آن کردند، ۸ سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی از جمله اقدامات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

     

    دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی امیدشان را بسته به رحلت امام راحل کرده بودند و می‌گفتند بعد از ارتحال امام خمینی(ره) در جامعه دو دستگی ایجادشده و نظام از بین خواهد رفت.

    آیت الله مقتدایی با اشاره به جلسه‌ای که در مجلس شورای اسلامی در سال ۶۸ بعد از فوت امام راحل تشکیل شد، گفت: وصیت‌نامه امام خمینی(ره) در آن جلسه خوانده شد و بعد از خواندن وصیت‌نامه توسط آیت‌الله خامنه‌ای، اعلام شد که اعضای مجلس خبرگان رهبری متفرق نشوند و عصر همان روز جلسه‌ای برای تعیین جانشین برای امام راحل تشکیل شد.

    قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: در قانون اساسی آن زمان آمده بود که باید یا یک نفر به‌عنوان رهبر و یا باید شورای رهبری تعیین شود، بعد از تشکیل چند جلسه تصمیم به رهبری واحد گرفتند که به نظر من این تصمیم یک الهام الهی بود، در جلسه سوم اعلام شد خبرگان رهبری پس از بحث فراوان به این نتیجه رسیده که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر آینده تعیین شود.

    آیت الله مقتدایی رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را نعمت بزرگی دانست که شامل حال جامعه اسلامی‌شده است و خاطرنشان کرد: وجود حکومت جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب دو نعمتی هستند که باید خداوند متعال را بابت این دو شاکر باشیم.

    وی در پایان ابراز کرد: مقام معظم رهبری در بیانات دیروز هم تأکید داشتند که مقاومت ما باید یک مقاومت بازدارنده باشد به این معنی که دشمن جرئت تعرض به ما را نداشته باشد و این مقاومت باید تا زمان ساقط شدن دشمنان ادامه داشته باشد.

    انتها پیام / ۱۱۳

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.