[ad_1] روند تدریجی کاهش کالاهای اساسی در قم آغاز شده است به گزارش شهرکریمه جلسه ستاد تنظیم بازار عصر امروز با حضور مهرداد غضنفری معاون استاندار و علی‌اصغر سلطانی معاون دادستانی قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد. در این جلسه، مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با اشاره به پرونده‌های تشکیل‌شده در زمینه گران‌فروشی اظهار داشت: […]

[ad_1]

روند تدریجی کاهش کالاهای اساسی در قم آغاز شده است

روند تدریجی کاهش کالاهای اساسی در قم آغاز شده است

به گزارش شهرکریمه جلسه ستاد تنظیم بازار عصر امروز با حضور مهرداد غضنفری معاون استاندار و علی‌اصغر سلطانی معاون دادستانی قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با اشاره به پرونده‌های تشکیل‌شده در زمینه گران‌فروشی اظهار داشت: در هفته‌های اخیر ۵۶۱ پرونده به ارزش ۶۷ میلیارد ریال در قم تشکیل‌شده است.

مهدی ریاضی ادامه داد: در زمینه برپایی نمایشگاه‌های بهاره نیز با بازرسی‌های انجام‌شده تاکنون ۱۳ پرونده گران‌فروشی تشکیل‌شده که ازاین‌بین ۱۰ پرونده مختومه شده است.

۳۵۰۰ تن شکر در قم جذب شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به عملکرد قم در جذب سهمیه شکر ابراز کرد:  از ابتدای شهریور بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ تن شکر تخصیص و بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تن حواله صادر و ازاین‌بین بیش از ۳ هزار تن شکر وارد قم شده است.

بهزاد رادمنش با اشاره به ذخیره استان در مسئله شکر، تأکید کرد: روزانه ۲۰۰ تن شکر به استان قم وارد می‌شود، در حال حاضر  بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذخیره شکر استان است.

وی با بیان عملکرد قابل‌قبول استان در جذب سهمیه شکر تأکید کرد: استان قم با جذب ۳۵۰۰ تن شکر رتبه هفتم را در کشور به دست آورده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با اشاره به تأمین نیاز استان به مسئله برنج، خاطرنشان کرد: تمام نیازهای استان در زمینه برنج تأمین‌شده است. برای تأمین برنج با هر نوع کیفیتی مشکلی در قم وجود ندارد.

رادمنش تأکید کرد: سهمیه آرد فروردین‌ماه نانوایان استان از فردا توزیع می‌شود، در زمینه آرد و گندم تمام نیازهای استان تأمین و مشکلی احساس نمی‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم ادامه داد: در مسئله توزیع نان، شرکت خدمات بازرگانی آماده توزیع نان در تمام ورودی‌های استان در طول شبانه‌روز را برای مسافران نوروزی است.

 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، با انتقاد از گران‌فروشی مرغ در قم، تصریح کرد: حقیقت این است که کشتار مرغ در قم بالاتر از بسیاری از شهرهای دیگر است اما قیمت آن از بسیاری از استان‌های دیگر بالاتر است که این مسئله یک واقعیت تلخ است.

مجید آوری فرد با اشاره به مبهم بودن کارمزد کشتارگاه‌های مرغ قم ابراز کرد: مشخص نبودن کارمزد کشتارگاه‌های صنعتی قم از عوامل مهم مبهم بودن و گرانی گوشت مرغ در قم نسبت به شهرهای دیگر است.

وی تأکید کرد: بررسی وضعیت نهاده‌های دامی، قیمت مرغ زنده، کارمزد کشتارگاه و خرده‌فروشان می‌توانند دلایل گران‌فروشی مرغ در قم را به‌درستی نشان دهد، گران‌فروشی مرغ در قم معلول یکی از این چهار عامل است.

معاون قضایی دادستان قم اضافه کرد: مسئولان اقتصادی قم در مسئله گرانی گوشت مرغ به‌جای توجیه قیمت بالای و غیرمعقول این محصول به فکر راهکار باشند، قیمت گوشت مرغ در بسیاری از شهرهای کشور علی‌رغم کشتار کمتر نسبت قم، قیمت مناسب‌تری دارند.

علی‌اصغر سلطانی با تأکید بر برخورد قاطع و بدون اغماض دادستانی قم با اخلال گران بازار مرغ و گوشت قم ابراز کرد: دادستانی قم با تمام افرادی که در مسئله گوشت مرغ و گوشت خلل وارد ‌کنند پرونده قضایی تشکیل داده و با افراد متخلف با شدیدترین حالت ممکن برخورد می‌کند.

وی تأکید کرد: مدیران استان در حساسیت نسبت به قیمت گوشت مرغ و گوشت منجمد و دیگر کالاهای اساسی فقط به جیب خود نگاه نکنند، برای بسیاری از مردم ۱۰۰۰ تومان حکم خرید یا از دست رفتن قدرت خرید دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]