×
×

شهرکریمه – زنگ خطر پیک دوم شیوع کرونا در قم به صدا در آمده است

  • کد نوشته: 32190
  • [ad_1] زنگ خطر پیک دوم شیوع کرونا در قم به صدا در آمده است/تمام مراکز درمانی در آماده‌باش هستند به گزارش شهرکریمه محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران و شهر […]

    شهرکریمه – زنگ خطر پیک دوم شیوع کرونا در قم به صدا در آمده است
  • [ad_1]

    زنگ خطر پیک دوم شیوع کرونا در قم به صدا در آمده است/تمام مراکز درمانی در آماده‌باش هستند

    زنگ خطر پیک دوم شیوع کرونا در قم به صدا در آمده است/تمام مراکز درمانی در آماده‌باش هستند

    به گزارش شهرکریمه محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران و شهر قم پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه شاهد افزایش و آغاز پیک دوم شیوع ویروس کرونا در اکثر شهرهای ایران هستیم.

    وی تعداد شهرهای بحرانی را نام برد و افزود: ۹ استان کشور در وضعیت قرمز و ۸ استان کشور در وضعیت بحرانی گزارش‌شده و این روند بسیار نگران‌کننده بوده و در تعداد فوتی جزء چند کشور نخست جهان قرار گرفتیم.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خواستار محدود شدن فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در شهر قم شد و تصریح کرد: باید مدیران تمهیدات لازم را سنجیده و موضوع عادی‌سازی به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.

    وی آمار مبتلایان قم را در چند روز گذشته دو برابر ماه گذشته اعلام کرد و گفت: ماه گذشته تعداد بستری‌ها در شهر قم به ۸۰ نفر رسیده بود اما تعداد بیماران بستری در حال حاضر ۱۷۵ نفر بوده و همه واحدهای درمانی در آماده‌باش قرار دارند.

    قدیر با ابراز نگرانی از شرایط ایجادشده خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط با همین سرعت ادامه پیدا کند شاهد خسارات جبران‌ناپذیری به کشور و شهروندان خود خواهیم بود، لذا باید اجرای پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت جدی پیگیری شود.

    وی استفاده از ماسک و دستکش را یکی از الزامات پیشگیری در شرایط کنونی دانست و یادآور شد: در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود نداشته و باید زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها به‌صورت جدی توصیه شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم استفاده از ماسک را تا ۸۰ درصد مانع انتقال بیماری خواند و ادامه داد: سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها باید باهم رعایت شود و اجباری شدن استفاده از ماسک قانون خوبی بوده و استقبال مردم قابل‌تقدیر است.

    وی تزریق امید به مردم را در شرایط کنونی نکته قابل‌توجه ای عنوان کرد و افزود: در کنار ارائه اطلاعات صحیح و حقیقی در شرایط اقتصادی کنونی، جامعه نیازمند امید نیز بوده و نباید یاس و ناامیدی را به بهانه اطلاع‌رسانی بین مردم تزریق کنیم.

    قدیر با اشاره به عدم افزایش تعداد فوتی‌ها در قم خاطرنشان کرد: متأسفانه زنگ خطر آغاز پیک دوم در قم نیز به صدا درآمده و دانشگاه علوم پزشکی خواستار لغو بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در شهر قم است.

    انتقاد شدید رئیس شورای شهر از کمبود ماسک در قم؛قیمت از ۸۰۰ به ۱۸۰۰ تومان رسیده است

    گفت: متأسفانه با کمبود ماسک سه لایه در بازار مواجه هستیم و افزایش قیمت آن نیز مشهود بوده است، به‌طوری‌که از دو هفته گذشته قیمت ماسک از ۸۰۰ تومان به ۱۸۰۰ افزایش پیداکرده است.

    همچنین عبدالله جلالی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با گلایه از کمبود ماسک در شهر اظهار داشت: امروز شاهد مطالبه مردم برای خرید ماسک هستیم و باید به این موضوع رسیدگی شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر قم از تأمین ماسک N95 در داروخانه‌ها خبر داد و افزود: متأسفانه با کمبود ماسک سه لایه در بازار مواجه هستیم و افزایش قیمت آن نیز مشهود بوده است، به‌طوری‌که از دو هفته گذشته قیمت ماسک از ۸۰۰ تومان به ۱۸۰۰ افزایش پیداکرده است.

    وی نظارت بر توزیع و افزایش تولید ماسک را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: امروز نیازمند ساماندهی توزیع ماسک در بین عموم مردم هستیم و نمی‌توانیم فقط نیاز دستگاه‌های دولتی را تأمین کرده و به عامه مردم و قشر ضعیف مردم توجه نکنیم.

    جلالی خواستار بررسی عمیق‌تری از موضوعات پیرامونی شیوع ویروس کرونا شد و یادآور شد: از زمان شیوع ویروس کرونا نویدهایی به مردم داده شد که با گرم شدن هوا ویروس از بین خواهد رفت و یا کودکان مبتلا نمی‌شوند و یا سالمندانی که بیماری زمینه‌ای ندارند در معرض خطر نیستند ولی امروزه همه آنان نقض شده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: مبارزه با ویروس کرونا را نیز تنها در مشاغل پرتجمع دیدیم و آن را تعطیل کردیم، اما الآن باگذشت ۴ ماه خلاف بعضی از موارد ثابت‌شده است و امروز سؤال این بوده که با کدام تحقیق به این نتیجه رسیده‌ایم که مشاغل تجمعی ما عامل نشر این ویروس است.

    وی کار تحقیقاتی را لازمه کنترل این ویروس و بیماری دانست و تأکید کرد: امروز باید به دنبال کار تحقیقاتی رفته و از حدس و گمان دوری‌کنیم و با تحقیقات درباره بیماران بستری‌شده و با آسیب‌شناسی این بیماری را کنترل کنیم.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.