×
×

شهرکریمه – زینت و فخر عابدان احیاگر نهضت فرهنگی اسلام

  • کد نوشته: 29271
  • [ad_1] زینت و فخر عابدان احیاگر نهضت فرهنگی اسلام به گزارش شهرکریمه تنها پنج روز از شعبان المعظم سال ۳۸ هجری گذشته بود که خانه حسین بن علی(ع) غرق در شادمانی شد و فرشتگان در میلاد نوری از انوار آل محمد(ص)، در مدینه الرسول، زائرسرای حسینی شدند تا تهنیت گویِ مولود مبارکی باشند که از […]

    شهرکریمه – زینت و فخر عابدان احیاگر نهضت فرهنگی اسلام
  • [ad_1]

    زینت و فخر عابدان احیاگر نهضت فرهنگی اسلام

    زینت و فخر عابدان احیاگر نهضت فرهنگی اسلام

    به گزارش شهرکریمه تنها پنج روز از شعبان المعظم سال ۳۸ هجری گذشته بود که خانه حسین بن علی(ع) غرق در شادمانی شد و فرشتگان در میلاد نوری از انوار آل محمد(ص)، در مدینه الرسول، زائرسرای حسینی شدند تا تهنیت گویِ مولود مبارکی باشند که از نسل ایشان، منجی عالم بشریت برخاسته و عدل و داد را در پهنه ی این کره خالی برقرار می‌سازد.

    در چنین روز فرخنده ای، شخصیتی از تبار خاندان عصمت و طهارت دیده به جهان گشود که زیور و زینت عبادت کنندگان و مولا و سرور سجده کنندگان بوده و هست.

    امامی که حقیقتاً الگوی نیایشگران بود و مقتدای همه عاشقان درگاه قرب احدیت؛ کسی که در امر عبادت و مناجات و ارتباط با خدا از همگان پیشی می‌گرفت تا بدانجا که گاه مورد سوال و حتی اعتراض یاران و نزدیکانش نیز واقع می‌شد.

    از سویی بی شک نقش حضرت سجاد(ع) در راستای پیشبرد مکتب اهل بیت(ع) و به ویژه پیام رسانی حقیقت مظلوم عاشورا، یک نقش بی بدیل است.

    در واقع امام سجاد(ع) پس از شهادت مظلومانه امام حسین(ع)، بسیار کوشید که یاد شهدای مظلوم دشت کربلا به ویژه سید و سالار شهیدان برای آحاد مردمی که گرفتار جهل و غفلت و بی بصیرتی بودند را زنده نگاه دارد و در این راستا به خصوص از شیوه اشک و دعا و مناجات بهره می‌گرفت، چه آن که خفقان شدیدی بر جامعه اسلامی پس از شهادت سیدالشهدا(ع) حکمفرما بود و گویا امام چاره ای جز این طریق نداشت.

    اهمیت و تاثیرگذاری نهضت دینی و فرهنگی زین العابدین در این است که هر چند در یکی از دشوارترین دوران‌ها، زندگی و امامت کردند و مصیبت‌ها و داغ‌های بسیاری دیدند اما با این حال در آگاهی دادن به مردم و عمق بخشیدن به درک و معرفت آنان به هیچ وجه کم نگذاشتند.

    همچنین باید سیدالساجدین(ع) را طلایه دار نهضت احیای تمدن اسلامی توصیف کرد چه آن که گرچه در زمانه خاص پس از کربلا،خفقان شدیدی وجود داشت اما ایشان با فعالیت‌های علمی و فرهنگی و تربیت شاگردان به خوبی مسیر را برای امامان بعد از خود مهیا نمودند تا آنجا که هر کس که به دنبال معارف الهی بود از هر شهر و دیاری پس از شهادت حضرت،خود را به مجلس امام باقر‌(ع) و امام صادق(ع) می‌رساند و از اقیانوس بی پایان اولاد علی مرتضی(ص) به قدر فهم و وُسع خود بهره می‌بُرد.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.