[ad_1] سامانه‌های الکترونیک دولت مهم‌ترین ابزار تحقق رونق اقتصادی است به گزارش شهرکریمه مهرداد غضنفری در همایش معرفی سامانه تدارکات الکترونیک دولت در سالن اجتماعات پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم اظهار داشت: در موضوع سرمایه‌گذاری نیز با تکمیل سامانه‌ها در این زمینه به دنبال مراجعه کمتر سرمایه‌گذاران به دستگاه‌ها و پیگیری آن‌ها از طریق […]

[ad_1]

سامانه‌های الکترونیک دولت مهم‌ترین ابزار تحقق رونق اقتصادی است

سامانه‌های الکترونیک دولت مهم‌ترین ابزار تحقق رونق اقتصادی است

به گزارش شهرکریمه مهرداد غضنفری در همایش معرفی سامانه تدارکات الکترونیک دولت در سالن اجتماعات پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم اظهار داشت: در موضوع سرمایه‌گذاری نیز با تکمیل سامانه‌ها در این زمینه به دنبال مراجعه کمتر سرمایه‌گذاران به دستگاه‌ها و پیگیری آن‌ها از طریق این سامانه هستیم.

وی گفت: موضوع توسعه دولت الکترونیک که از سیاست‌های محوری نظام اسلامی در راستای مبارزه با فساد است در دستور کار دولت قرار دارد.

معاون استاندار قم یکی از الزام‌های تحقق دولت الکترونیک را استفاده از سامانه‌ها عنوان کرد و افزود: سامانه تدارکی الکترونیک دولت یا به‌اختصار ستاد نیز ازنظر وضع قانون و زاویه اجرایی و موضوع نظارت و رصد حاصل تعامل مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه است.

وی گفت: به‌واسطه فعالیت این سامانه یک اتاق شیشه‌ای شکل می‌گیرد که حاصل آن شفافیت، ایجاد فرصت، عدالت اجتماعی، چرخش اقتصادی و رونق تولید است.

غضنفری ادامه داد: وقتی همه تامین کنندگان کالا و خدمات و برگزارکنندگان مناقصه‌ها و مزایده‌ها باید بر بستر این سامانه اقدام کنند، شفافیت محرز و قطعی است و چون در بستر وب قرار دارد در کل کشور نیز می‌توانند در بحث تامین کالا و خدمات ورود پیدا کنند.

وی خرید کالای ایرانی را از تکالیف و الزامات دستگاه‌های دولتی دانست و خاطرنشان کرد: هنگامی‌که نظیر یک کالای خارجی در داخل باشد، خرید آن ممنوع است و این همان تقویت تولید داخلی است.

معاون استاندار قم ورود جدی اتاق اصناف قم به سامانه ستاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: از طریق این سامانه قصد داریم تولیدهای استان را موردحمایت قرار دهیم و تامین کنندگان کالا و خدمات اگر در این سامانه ورود پیدا نکنند، طبیعتا کالاها از خارج استان تامین خواهد شد.

همایش معرفی سامانه تدارکاتی الکترونیک دولت با حضور جمعی از کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی قم برگزار شد و طی آن از تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که در تامین کالا و خدمات و برگزاری مناقصه و مزایده توفیق‌هایی حاصل کردند، تجلیل شدند.

مطالعه‌های طرح سامانه تدارک الکترونیک دولت (ستاد) از سال ۸۸ آغاز شد و این سامانه از سال ۹۲ فعالیت خود را شروع کرد. تسریع در معاملات، صرفه‌جویی در هدررفت منابع و دسترسی تأمین‌کنندگان محلی کالا و محصولات به بازار ملی بخشی از مزایای این سامانه است.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]