×
×

شهرکریمه – سرانجام پر ابهام تراژدی «کوری»

  • کد نوشته: 20352
  • [ad_1] سرانجام پر ابهام تراژدی «کوری»/ از رأی بر عدم قصور پزشکان معالج تا تقصیر ۵ درصدی بیماران ! به گزارش شهرکریمه ۳۱ فروردین‌ماه درست زمانی که مردم قم غرق در جشن سالروز ولادت قطب عالم امکان بودند و خیابان‌ها مملو از جمعیت بود، از سوی کلینیک چشم‌پزشکی تابان تماس‌هایی با بیمارانی که به‌تازگی در […]

    شهرکریمه – سرانجام پر ابهام تراژدی «کوری»
  • [ad_1]

    سرانجام پر ابهام تراژدی «کوری»/ از رأی بر عدم قصور پزشکان معالج تا تقصیر 5 درصدی بیماران !

    سرانجام پر ابهام تراژدی «کوری»/ از رأی بر عدم قصور پزشکان معالج تا تقصیر ۵ درصدی بیماران !

    به گزارش شهرکریمه ۳۱ فروردین‌ماه درست زمانی که مردم قم غرق در جشن سالروز ولادت قطب عالم امکان بودند و خیابان‌ها مملو از جمعیت بود، از سوی کلینیک چشم‌پزشکی تابان تماس‌هایی با بیمارانی که به‌تازگی در یکی از اتاق‌های عمل این کلینیک پرآوازه زیر تیغ جراحان رفته بودند برقرار و آنان خواسته شد در کمترین فرصت خودشان را به دو بیمارستان در تهران برسانند.

    کمی گذشت تا مشخص شد این تماس‌ها به‌واسطه وجود میکروبی قوی در اتاق عمل و آسیب دیدن چشمان بیماران عمل شده برقرارشده و رفت تا «تراژدی» دردناکی را برای حدود ۹ بیمار و خانواده‌های آنان رقم بزند. تراژدی که در آن بیماران برای عمل ساده آب‌مروارید تقریباً بینایی چشمان خودشان را از دست دادند. تراژدی که مسئولان درمان استان، پزشکان معالج و دیگر دست‌اندرکاران امنیت سلامت به گفته امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مانند یک واقعه عادی با آن برخورد کرده و نه‌تنها مشکلی از این بیماران و خانواده‌های آنان رفع نکردند بلکه با بی‌توجهی‌ها و عدم پیگیری‌ها تا پیش از رسانه‌ای شدن این موضوع و پیگیری‌های شهرکریمه بر داغ این بیماران و خانواده‌های آنان افزودند.

    با وجود وعده‌های مختلف توسط رئیس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم و رئیس سازمان نظام پزشکی مبنی بر انجام کار کارشناسی شبانه‌روزی بر روی این پرونده و مشخص کردن تاریخ‌های مختلف برای اعلام نظریه کارشناسی هیئت بدوی، بالغ‌بر سه ماه به طول انجامید تا این نظریه که همان حکم هیئت بدوی انتظامی سازمان نظام پزشکی است صادر شود، آن‌هم در جلسه‌ای محرمانه که از هیچ‌کدام از شاکیان پرونده و یا وکیل آن‌ها دعوتی به عمل نیامد!

    نظریه یا حکمی که باعث اعتراض بیماران و خانواده‌های آنان شده و علامت‌های سؤال زیادی را به همراه داشته است.

    از نکات قابل‌توجه در احکام صادره برای بیماران تراژدی کوری می‌توان به تشخیص عدم قصور برای کارشناس بهداشت محیط، کارشناس پرستاری و پزشک معالج کلینیک تابان و تقصیر پنج‌درصدی خود بیمار برای پیش آمدن این عارضه اشاره کرد!

    در این حکم کارشناس پرستاری مسئول اتاق عمل کلینیک تابان ۱۰ درصد و مسئول فنی کلینیک، دکتر حسن جنابان ۸۵ درصد مقصر این واقعه دردناک اعلام‌شده‌اند.

    شهرکریمه به‌زودی نشستی را با خانواده‌های قربانی این تراژدی تلخ که طبق شواهد و مدارک مسؤولین مربوطه در استان با آن سهل انگارانه برخورد کردند برگزار خواهد کرد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.