[ad_1] سردار مؤمنی: آمریکا میزان تولید تریاک در افغانستان را ۵۰ برابر کرد به گزارش شهرکریمه سردار اسکندر مؤمنی شامگاه سه‌شنبه‌شب در دیدار با آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد،با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای پیشگیری از اعتیاد در قم اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، استانداری، قوه […]

[ad_1]

سردار مؤمنی: آمریکا میزان تولید تریاک در افغانستان را ۵۰ برابر کرد

سردار مؤمنی: آمریکا میزان تولید تریاک در افغانستان را ۵۰ برابر کرد

به گزارش شهرکریمه سردار اسکندر مؤمنی شامگاه سه‌شنبه‌شب در دیدار با آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد،با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای پیشگیری از اعتیاد در قم اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، استانداری، قوه قضائیه و نیروی انتظامی ۱۹۶ هزار نفر ساعت آموزش برای معلمان قم به‌عنوان‌ قشری که بیشترین ارتباط را با جوانان دارند، برگزارشده است.

 دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به برنامه‌های انجام‌شده برای مقابله با مواد مخدر بیان کرد: با مسیری که انتخاب کردیم به‌تدریج شاهد بهتر شدن اوضاع می‌شویم ولی این به معنای توقف فعالیت‌ها نیست.

وی بابیان اینکه کشت تریاک در افغانستان از علل بسیار مهم اعتیاد در کشور است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف‌شده که نسبت به مدت مشابه ۱۷ درصد کاهش پیداکرده است.

سردار مؤمنی عنوان کرد: از زمان اشغال افغانستان توسط آمریکا میزان تولید تریاک در این کشور ۵۰ برابر شده و از ۲۰۰ تن به ۹ هزار تن افزایش‌یافته است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آسیب‌های مواد مخدر و اهمیت مقابله با آن بیان کرد: در بخش‌های اهل سنت کشور با علمای این مناطق هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا در زمینهٔ حرمت استعمال مواد مخدر فتاوایی را بدهند،همه قوای کشور در مبارزه با مواد مخدر تلاش مستمر و همه‌جانبه‌ای را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چهار تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی و مذهبی با حوزه‌های علمیه کشور، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا (س) و مرکز حوزه علمیه خواهران کشور منعقدشده است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]