[ad_1] سند اوقات فراغت قم در حال نهایی شدن است به گزارش شهرکریمه روح الله رمضانی ساماندهی اوقات فراغت جوانان را یکی از موضوعات اصلی و اولویت دار دانست و افزود: اداره کل ورزش و جوانان قم به عنوان دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان در استان، تدوین سند ساماندهی اوقات فراغت را از سال گذشته […]

[ad_1]

سند اوقات فراغت قم در حال نهایی شدن است

سند اوقات فراغت قم در حال نهایی شدن است

به گزارش شهرکریمه روح الله رمضانی ساماندهی اوقات فراغت جوانان را یکی از موضوعات اصلی و اولویت دار دانست و افزود: اداره کل ورزش و جوانان قم به عنوان دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان در استان، تدوین سند ساماندهی اوقات فراغت را از سال گذشته در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: سال ۹۷ به عنوان سال پایه اجرای این سند در استان تعیین و برنامه دستگاه های مختلف در حوزه اوقات فراغت در قالب سامانه ای تجمیع شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: با تصویب این سند در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور استاندار قم، ظرفیت تمام دستگاه ها برای غنی سازی اوقات فراغت شناسایی و همچنین وظیفه و حجم فعالیت آنها تعیین می شود.

رمضانی با اشاره به ایجاد سامانه پایگاه اطلاع رسانی و نرم افزار اوقات فراغت استان گفت: این سامانه با آدرس http://qomfaraghat.ir/ امکان اطلاع و دسترسی مخاطبان از مکان، زمان و نوع برنامه های اوقات فراغت دستگاه های مختلف استان فراهم می کند ضمن اینکه امکان دانلود نرم افزاری موبایلی این سامانه نیز در این وب سایت امکان پذیر است.

وی ادامه داد: تا کنون ۶۴۲ مجموعه مختلف فرهنگی، ورزشی، آموزشی و تفریحی مختلف بیش از سه هزار و ۶۰۰ دوره آموزشی مختلف را در این سامانه بارگذاری کرده اند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، با ابراز امیدواری از نهایی شدن این سند تا اوایل تیرماه سال جاری گفت: برای تشویق دستگاه ها و نهادهای مختلف برای توسعه برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان، جشنواره ای برای تقدیر از دستگاه های برتر استان در این زمینه در اواخر امسال برنامه ریزی شده است.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور، از جمعیت یک میلیون و ۲۹۲ هزار تنی قم در سال ۹۵، بیش از ۵۴۰ هزار تن در محدوده سنی پنج تا ۳۰ سال قرار دارند.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]