×
×

شهرکریمه – سهمیه استان قم برای گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری به ۴۳۰ پایگاه رسید

  • کد نوشته: 32716
  • [ad_1] سهمیه استان قم برای گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری به ۴۳۰ پایگاه رسید به گزارش شهرکریمه چهارمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان امروز به ریاست بهرام سرمست استانداری قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد. ناصر حمزه‌ای در این جلسه استفاده از فضای مجازی شاد به دلیل شیوع بیماری کرونا در استان را […]

    شهرکریمه – سهمیه استان قم برای گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری به ۴۳۰ پایگاه رسید
  • [ad_1]

    سهمیه استان قم برای گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری به ۴۳۰ پایگاه رسید

    سهمیه استان قم برای گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری به ۴۳۰ پایگاه رسید

    به گزارش شهرکریمه چهارمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان امروز به ریاست بهرام سرمست استانداری قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

    ناصر حمزه‌ای در این جلسه استفاده از فضای مجازی شاد به دلیل شیوع بیماری کرونا در استان را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: در این برنامه، در ۵ محور آموزشی و پرورشی، انجمن اولیا و مربیان، تربیت‌بدنی و دیگر فضاها به‌صورت گسترده موضوعات مختلف به اجرا گذاشته‌شده است.

    معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: در حوزه پرورشی نیز بخش‌های مختلف در ۵ محور مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان، مشاوره، فرهنگی هنری،تربیتی و قرآن و عترت و نماز موردتوجه قرار گرفت.

    وی بیان کرد: در استفاده از این برنامه در اوایل کار استان قم  خوش درخشید و با توجه به محتواهایی که در استان به یاری مربیان و مشاوران تولید می‌شد این محتواها در فضای شاد در سطح ملی قرار گرفت.

    حمزه‌ای مطرح کرد:بعد از تعطیلی مدارس بخش توزیعی محتواهای آموزشی کمتر شد اما در بخش تولیدی در تلاش هستیم که محتواهای آموزشی در حد مطلوبی را در اختیار دانش آموزان عزیز در سال تحصیلی جدید قرار دهیم.

    وی تعداد پایگاه‌های حضوری ارائه خدمات به دانش آموزان برای گذران اوقات فراغت دانش آموزان را ۳۹۰ پایگاه در سال گذشته عنوان و تأکید کرد: امسال با توجه به شرایط موجود اعلام کرده‌اند که پایگاه‌های غیرحضوری را اعلام کنید که سهمیه استان با ده در صد افزایش نسبت به سال گذشته، ۴۳۰ پایگاه شدند اما تعداد مدارسی که آمادگی خود را برای تشکیل پایگاه اعلام کردند ۵۰۶ پایگاه است.

    معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم اذعان کرد: تا پایان مردادماه پایگاه‌های مدارس برای اوقات فراغت دانش آموزان ادامه دارد و بعدازآن این فعالیت‌ها به اتمام خواهد رسید.

    حمزه‌ای تأکید کرد: مجوز صادره از ستاد استانی کرونا دلیل بر تشکیل کلاس‌های اوقات فراغت دانش آموزان نبوده و اگر درجایی تشخیص دهیم که نباید این کلاس‌ها برگزار شود از برگزاری آن‌ها ممانعت به عمل می‌آید.

    افزایش دریافت هزینه مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌های استان قم

    در بخشی از این جلسه فرماندار قم توجه بیش‌ازپیش به‌پیش افزایش هزینه‌های پیش دبستانی‌ها را مورد تأکید قرارداد و گفت: افزایش ۱۵ درصدی دریافت هزینه مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های زیرمجموعه آموزش‌وپرورش استان با توجه به تغییر رویکرد آموزشی باید به‌دقت بررسی‌شده و موردتوجه قرار گیرد.

    مرتضی حیدری با بیان اینکه این افزایش صرف هزینه‌های حق‌التدریسی مربیان می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، برنامه‌ریزی‌ها نیز تغییر می‌کند و باید مبنای کارشناسی اعلام شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری‌ها صورت گیرد.

    همچنین بیژن سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تأکید بر در نظر گرفتن شرایط کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا ابراز کرد: باید مشخص شود که برنامه برای افزایش ۱۵ درصدی دریافت هزینه مهدکودک‌های زیرمجموعه آموزش‌وپرورش استان چه هست؟ همچنین باید شرایط خانواده‌های بی‌بضاعت و اقشار پایین‌دست جامعه در این زمینه در نظر گرفته شود.

    همچنین در این جلسه در خصوص افزایش دریافت هزینه مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های زیرمجموعه آموزش‌وپرورش استان تصمیم‌گیری شد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.